-0515-442328-

woensdag 31 oktober 2018

you're only young once

Je bent maar een keertje jong! Je bent zo jong als je je voelt. Jong zijn is een grote wens. Tenminste als je eenmaal 16 bent geworden. Voordat ik 16 was leken de jaren haast een eeuwigheid te duren, daarna lijkt het per jaar wel harder te gaan. Maar waarom willen we nu zo graag jong zijn? Waarom wil ik jong zijn?

Jong zijn associeer ik met nieuwe dingen ontdekken. Voor het eerst alleen op vakantie zonder ouders. Voor het eerst gaan zoenen enzo. Voor het eerst alleen op mezelf gaan wonen. Voor het eerst auto leren rijden. En al die ervaringen hebben een verpletterende indruk op me gemaakt. Het leven is spannender, minder saai, meer buiten mijn comfort zone!
Wat gek dat wanneer ik nu naar mezelf kijk, ik vooral heel veel meer binnen mijn comfortzone leef. Meer zaken routinematig doe. Misschien wel op de automatische piloot. Tuurlijk dat kost me veel minder energie, maar het geeft me ook bijna geen energie meer!
Wil ik energiek blijven dan moet ik er vooral voor zorgen dat ik steeds maar weer, bewust, zaken blijf doen die me uit blijven dagen. Zaken doen die me buiten mijn comfortzone brengen. Dingen doen die spannend zijn. Misschien zelfs wel stoute dingen doen!

Onze gasten willen ook niets liever dan zich jong voelen. De vraag is, hoe kunnen we ze daarin faciliteren op onze camping? Kan ik ervoor zorgen dat ze weer tot over hun oren zich verliefd voelen? Kan ik ervoor zorgen dat ze weer eens gaan huppelen, touwtje trekken of iets voor het eerst in hun leven gaan doen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hun verblijf hier op onze camping, hen een mentale verjongingskuur geeft? You're only young once, totdat je oud bent. Laten wij er dan maar voor zorgen dat we nooit oud worden! Wanneer voelde jij je voor het laatst jong? En hoe kwam dat? Laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten