-0515-442328-

vrijdag 2 november 2018

deel en herijk je droom elk jaar!

Van de week zit ik gezellig met Eva bij te praten. Eva is de 2e generatie die aan het roer staat van Hoora. Een samenwerking die we al meer dan 30 jaar hebben. We hebben het over ondernemen, hoe je onderneemt, waar je tegenaan loopt. Hoe je de boel op koers houdt. Maar we hebben het ook over hoe we in ons persoonlijke levens, keuzes maken.

Voor welke uitdagingen we zowel privé als zakelijk staan dus! We delen de inspiraties die we hebben gekregen en dan vertelt Eva over een vrouw die haar in hoge mate inspireert. Zowel zakelijk als privé. Die vrouw plant elk jaar een intens gesprek met haar partner. Dan stellen ze elkaar vragen als:
  • Waar werd je afgelopen jaar erg blij van?
  • Welke zorgen had je?
  • Waar ben je vooral trots op? 
Maar ook de vraag: Wat is (nog steeds) je droom? Een mooie vraag, vooral om die met je partner te delen. En of het nu gaat over een relatie op de rails houden, of een organisatie, in beide gevallen is het mooi om elkaar te kunnen bijbenen! Het is zo iets simpels en ik denk; "Waarom hebben Jacob en ik dat niet elk jaar gedaan?" Nota bene heb ik elk jaar een dergelijk gesprek met mijn eigen vader. Elk jaar neemt hij mij door in alle rollen die ik vervul. Als partner van, als moeder van, als vriendin, collega, werkgever en ondernemer. Hij spiegelt en hij confronteert me. Wat gek dat ik dan nooit zelf op het idee ben gekomen om de vragen van Eva door te nemen met Jacob. Juist wanneer je samen en een relatie hebt, en samen een camping runt, loop je het grote gevaar dat alleen de onderneming nog dat is wat je bindt, en verder eigenlijk niets meer....
Je wilt natuurlijk dat je elkaar kan blijven bijbenen, dat je gezamelijke droom zoveel mogelijk overlap heeft en houdt. Dan heb je een gezamelijk doel waar je naartoe aan het werken bent!

Ik ben benieuwd, wat is jou droom en met wie heb je die nog onlangs gedeeld? Wees welkom de Polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten