-0515-442328-

zondag 21 april 2019

hoe Nienke mij hielp bij mijn verhaal echt scherp naar buiten te brengen



Hoe gaaf is het om in het onbekende te stappen? Al jaren zijn wij bezig om op onze camping, onze gasten te verrassen, te laten experimenteren en vooral out of comfortzone te laten genieten.
Nu stond ik zelf aan de andere kant. 

Het is zo leuk om mee te doen met de Circulair Challenge Rabobank, dat ik het wel van de daken kan schreeuwen. Toch is dit in deze tijd niet genoeg. Om echt mijn verhaal goed scherp naar buiten te brengen en vooral zo neer te zetten dat iedereen mij kan volgen: daarvoor heb ik hulp gezocht en werd dit aangeboden door MVONederland!
In mijn warme netwerk maakte ik via TEDxFriesland kennis met een internationale sprekerscoach. Het werd een leuke samenwerking.
Nienke kon mijn eerste structuur meegeven om de noodzakelijke teksten goed neer te zetten om zo zoveel mogelijk mensen mee te krijgen in ons Circulair Living Lab.

De 1e vraag die zij stelde was: “Waarom?”
Waarom doe je wat je doet, waarom doe je mee aan de Circulair Challenge Rabobank? Waarom wil je een Circulair Living Lab ontwikkelen op je camping?

De 2e vraag die zij stelde was: “Wat doe je dan bij jullie op Watersportcamping Heeg?” Daar kwamen voor mij alle verhalen los, wat we doen, wat onze visie in de praktijk betekend.

Bij de 3e vraag kwamen er nog meer voorbeelden, want die 3e vraag was: “Hoe doe je dat in de praktijk?”
Dit is een deel storytelling, met wat snelle richtlijnen werd het ineens makkelijker om het in een geheel te zien. Nienke vroeg me als laatste om de “wat als” vraag te beantwoorden. Wat als onze camping het Circulair Living Lab in Nederland is waar ondernemers, startups, kennisinstellingen en natuurlijk onze camping gasten (consumenten) en de vele andere, in de praktijk kunnen ervaren wat er allemaal mogelijk is. Spreken en mijn verhaal overbrengen was na een middag niet onbekend meer! In de auto terug naar huis borrelden de ideeën in mijn hoofd. Tja, dat komt ervan als je je open stelt voor nieuwe dingen! Wat een kans en wat heb ik genoten. Eenmaal thuis ging ik snel aan de slag, want ik heb haast. Hoe eerder we kunnen starten met het Circulair Living Lab, hoe beter het is. Hoe beter ik ben, hoe sneller het voor elkaar komt! Ik ben benieuwd, hoe heb jij jouw verhaal scherp neer weten te zetten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten