-0515-442328-

vrijdag 12 april 2019

niet met gast (klant) data, maar persoonlijke interactie maakt je een winning team!

Wanneer je onze camping komt oprijden dan heb je het misschien nog geen eens direct door dat het hier anders is. Het grote verschil zit hem in de vele kleine details die onze camping een heel eigen gezicht geeft. De kissbox of de tent voor dwarsliggers zijn leuke kleine, verrassende details. Zij dragen bij aan de positieve gastbeleving. Maar het sterktste verschil merk je aan de persoonlijke interactie. Tussen de gasten en de medewerkers voel je de chemie. De medewerkers zijn trots om op onze camping te werken. Zij maken dat ons eigen verhaal echt tot in elke vezel gevoelt wordt.


We vinden het fijn wanneer onze gast echt een fijn verblijf bij ons heeft ervaren. Dat die weer vol energie naar huis keert. En niet perse met de meest gespendeerde beurs. We vinden het fijn wanneer een gast de voor hem beste plek heeft kunnen reserveren. En ja, als die wil gaan zeilen dan luisteren we altijd nog eens even of hij nu de hele week wil gaan zeilen, of dat hij toch maar liever is een keertje met mooi weer die week wil gaan zeilen. Dan is het echt niet nodig dat hij dat in het voor of naseizoen voor een hele week een boot erbij wil huren. Een boot die bij ons maar aan de steiger blijft liggen, is nooit goed voor ons! We willen dat onze boten zorgen voor mooie avonturen en herinneringen voor onze gasten. Dan moet die dus wel worden gebruikt wanneer onze gast een polyvalk huurt!
We willen dat onze gasten over alle kanalen, dus ook in "het wild" een zelfde, persoonlijke benadering ervaren. Dat is een hele uitdaging en het kan altijd beter!
Stakeholders die met ons een afspraak hebben gemaakt om ons te bezoeken, daarvoor zetten we meestal wel een leuk welkoms bord klaar. Maar voor onze gasten is dat wat lastiger. Hoe doe je dat? Een bord voor twintig aankomsten? Of nog lastiger, hoe doe je zoiets voor seizoengasten die hier gewoon tussen 1 april en 30 september kunnen aankomen wanneer ze maar wensen?
Hoe doen we dat bij de telefoon wanneer we in gesprek zijn? Dan nemen we de telefoon niet binnen vier keer rinkelen op. Dan krijgen ze een voicemail uiteindelijk......Iedere voicemail, hoe leuk ook, is toch altijd weer een teleurstelling.
We sturen op persoonlijke interactie, maar hoe we ook ons best doen, het kan altijd nog beter!
Waar stuur jij je organisatie op? Op gast data of op persoonlijke interactie? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten