-0515-442328-

dinsdag 21 april 2020

oost, west, noord best!

Deze kaart van het RIVM laat zien dat we hier in het Noorden van Nederland relatief nog maar weinig Corona patiƫnten hebben. Gelukkig maar! Waar het aan ligt, ik heb geen idee. Het kan een veelvoud aan factoren zijn. Maar feit blijft dat het hier relatief rustig is. Dat is natuurlijk gunstiger voor ons soort bedrijven. Immers, niemand gaat vrijwillig een "Corona Haard" opzoeken toch?

Maar ondanks dat, is het hier nog steeds ongelofelijk rustig. Het is het mooiste weer van de wereld, de natuur is misschien ook wel op haar mooist, en er zijn vrijwel geen toeristen.
Achter mijn PC is het wel anders. Vanmorgen opende ik mijn emailtjes en de ene na de andere reserverings aanvraag ontving ik. Zou het te maken hebben met de aangekondigde persconferentie voor vanavond? Iedereen zit toch met ingehouden adem te wachten op wat er zal worden vertelt. Hier en daar lijkt het e.e.a. al uitgelekt te zijn. Je hoort wel over enige verruiming, maar dan zal het vermoedelijk gaan over de basisschool leerlingen die eindelijk weer wat naar school zullen mogen gaan. Maar nergens heb ik ook maar iets gehoord over verruiming voor de camping of  vakantieparken. Toch denken vele met mij, dat mocht er verruiming komen, er bij ons een Tsunami aan boekingen op ons af zal komen. Al die families die iets willen hebben om naar uit te kunnen gaan kijken na die ophokplicht. Al die mensen die de afgelopen 7 weken niet hebben gereserveerd, willen het dan wel gaan doen. De buitenlandse gasten zullen gloreren door afwezigheid (-40%) maar de Nederlandse gasten zullen meer dan ooit in Nederland op vakantie gaan (+200%) . En dan gaan we het dus heel, heel druk krijgen.
Maar het kan ook nog steeds dat we een drama jaar krijgen. Dat we tot in oktober de boel zo dicht moeten houden. En omdat we het niet weten, blijven we maar op verschillende scenario's focussen. Dus hebben we nog steeds niet opgeschaald naar extra personeel. Houden we de hand op de knip qua uitgave. Wat is essentieel, wat kan later nog wel. Dus onze boten liggen nog niet in het water. We hebben de poort op veld 1 nog maar even niet vervangen en zo zijn er nog wat van die zaken.
Even doen we nog rustig aan. Even is het nog ons hoofd koel houden. Even onze adem inhouden, even wachten op wat we te horen krijgen. En wanneer we dan weer wat zullen horen. Het is spannend, ik weet zeker dat ik om 19h voor de T.V. zit. Maar nu kijk ik even naar buiten. De lucht is blauwer dan ooit. De zon schijnt en de kip heeft 2 schattige kuikentjes gekregen. Het is hier nog rustig. Hier is het qua Corona ook (nog) rustig. En juist dat maakt het ook zo lastig, ongrijpbaar en onnatuurlijk. Het zou hier nu toch gewoon gezellig druk moeten zijn........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten