-0515-442328-

zaterdag 11 april 2020

pasen, prachtig weer en bijna geen gasten......

Het voelt echt vreemd. Het is prachtig weer, het is een lang paasweekend. En we hebben bijna geen gasten die we mogen verwelkomen.
Dan maar onze gasten op afstand, virtueel, een vrolijk pasen wensen.

Het valt niet mee om na meer dan 30 jaar, zo vreemd het seizoen te kunnen starten. Hoe creatief ik ook probeer na te denken, we kunnen maar een handje vol mensen ontvangen.
En dan hebben we ook nog eens met annuleringen te maken, voor de chalets waarin we nog wel gasten mogen ontvangen.
Ik kan me niet herinneren dat we ooit met zulk mooi weer, het kampeerseizoen hebben geopend. Al dik tien dagen onvoorstelbaar mooi weer. Normaal zou dat goed zijn voor niet alleen lekker gezellig veel gasten op de camping. Maar het had dan ook reserveringen geregend.
Nu zijn we ook nog steeds druk, maar dan met het omgekeerde. Met vooral annuleringen! Dat is niet alleen pijnlijk voor onze portmonnai maar zeker ook voor ons humeur. Het is echt moeilijk om nu de juiste mindset te blijven houden. Ik ga even buiten in de voortuintjes aan de slag. Even zelf weg achter die computer die nu alleen maar negativiteit lijkt uit te spugen. Even wroeten in de grond. Genoeg onkruid wat ik er tussenuit kan halen. Het geeft direct positief effect! Dan vliegt er wat door mijn hoofd, wat als ik nu allemaal van die schattige madeliefjes met zonder steel ga plukken en die op een van de rode stoelen in de receptie leg, in de vorm van een hart.  En zo gebeurde het.  Ik plukte en waande me weer even dat kleine meisje dat ik ooit was. Madeliefjes plukken en daar kettingen mee maken. Eenmaal op de stoel gelegd zag het er precies zo uit als dat ik hoopte, leuk en lief tegelijk. Tekstje erbij en klaar. Mijn hoofd was ook weer opgeklaard. Even je bezig houden met de natuur helpt tegen heel veel. Vooral als het zonnetje ook nog eens zo overvloedig schijnt!
Wat doe jij om negatieve gedachtes de kop in te drukken? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes! En voor ik het vergeet; Vrolijk Pasen! Ik hoop tot ooit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten