-0515-442328-

dinsdag 10 maart 2015

een hotelkamer zoek je met social media

Voor een consument zijn alle hotelkamers hetzelfde. Het verschil is erg klein, zeker wanneer je je zoektocht gaat starten op google. Vandaar dat tegenwoordig 70% van alle zoektochten naar een hotelkamer, start bij social media!

Ik wist niet wat ik hoorde toen gisteravond Thomas Landen van Revinate zijn presentatie gaf! Moet je je voorstellen, 70%. En wanneer dat voor hotelkamers geldt, hoe zit dat dan bij kampeerplaatsen? Lang om daarover na te denken had ik niet. De feiten vliegen me om de oren, mijn pen kan het allemaal nog maar nauwelijks bijhouden. En dat de verschillende beoordelingssite bijdragen aan een verbeterde vindbaarheid bij Google is dan ook weer nieuw voor me. De sociale media beinvloed ons gedrag, ook het boekingsgedrag. En ook het toenemend aantal annuleringen houdt direct verband met die invloed. Een hotelkamer die vorige week geboekt is, wordt weer even makkelijk geannulleerd door dezelfde gast. Gewoon omdat hij slechte reviews heeft gelezen of gehoord. Of hij heeft een nog toffere kamer elders gevonden. En daar hebben we het dan maar mee te doen. Niets is zeker totdat de gast er daadwerkelijk is dus. En dan begint de grootste klus om bij hem een positieve review geboren te laten worden. We hebben vooral veel positieve reviews nodig en dat mag gerust wat kosten. Ik hoor het voorbeeld van Loek die bij het vragen van de rekening in het restaurant, een glas wijn wordt aangeboden en tevens losjes wordt gevraagd om een review te schrijven, uiteraard positief! Actief vragen naar reviews helpt dus bij het beter gevonden worden en bij het beter verleiden. Want 52% heeft zich laten beinvloeden door de reviews op de social media.
Reviews are big business, genoeg te doen weer voor vandaag!
Ik ben benieuwd, wanneer schreef jij een review voor het laatst en voor wie schreef je die?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten