-0515-442328-

zaterdag 11 april 2015

herontwerpen om 10x beter te worden

Dit is het zinnetje dat Grainne Phelan van Google ons vertelt tijdens haar presentatie afgelopen week bij het OC2030
De volgende ochtend ging ik er al mee al aan de slag met mijn team want ik zag het wel zitten!

Hoe kunnen we (…WAT) herontwerpen, zodat (…voor WIE) 10 x beter wordt!
Met dit eenvoudige zinnetje kun je uitzoomen tot meso niveau, zoals bv. “WAT”= een betere aarde. Tegelijkertijd leent dit zinnetje zich ook om totaal in te zoemen op micro/micro niveau zoals bv de online customer journey. In deze zin wordt standaard afgesloten met 10 x beter wordt, en dat is de grote uitdaging, de grote energiebron die dit zinnetje aan je team kan geven. Door in gezamenlijkheid te kijken naar de diverse problemen die je met je organisatie kan oplossen. Daar zit hem wat mij betreft de crux, het team heeft de uitdaging in gezamenlijkheid bepaald, en zal zich daar zelf helemaal voor hard gaan maken. Zorg ervoor dat ieder teamlid de zin dagelijks ziet, praat er wekelijks over en deel de stand van zaken zeker elke twee weken.
De volgende morgen ben ik mijn verse kennis gaan doornemen met mijn team, en ook deze zin hebben we “beetgepakt”. Wij hebben de zin met elkaar ontworpen en gaan daar met elkaar op sturen. We willen sturen op meer ambassadeurs, en specifiek, de internationale gast. Immers, in 2018 heeft Friesland zijn eigen Culturele hoofdstad en verwachten we heel veel meer internationale gasten. Wanneer we de camping op een review site dan mooi wat extra internationale reviews staan, dan hebben we daarin al een paar baby-stapjes gemaakt en zijn we voor de internationale gast net weer wat aantrekkelijker. Dus 10 x meer reviews op internationale review sites dan dat we die nu hebben, in een seizoen tijd. Dat vraagt om een ander handelen, dat vraagt om een aangepast proces, we weten welke stappen we moeten ondernemen om dat voor elkaar te krijgen. En we krijgen het voor elkaar, 10 x beter. Gewoon omdat het kan, omdat we het willen, dus gaat dat lukken!

Durf jij het ook aan om met je team “iets” 10 x beter te maken binnen jouw organisatie? Ik ben benieuwd waarop jij dan gaat sturen, laat je het ons weten? Wees welkom de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten