Hetzelfde werd gevraagd over Nokia en Blackbarry, over wie er nog SMS't en wie Whapsapp't.
Kortom de wereld om ons heen veranderd en wij zullen constant ons eigen business model moeten begrijpen en kunnen/durven aan passen. Ondernemers zullen sneller moeten leren experimenteren en leren. Het gaat niet vanzelf en we hebben er lef voor nodig. Telkens weer zullen we ons zelf moeten forceren om buiten onze comfortzone te durven gaan. Hoe voeg ik waarde toe? En kan ik dat op deze manier morgen nog steeds doen? Welke trends zien we en wat kunnen we daarmee? Het business canvas model werd gebruikt om de div. modellen met hun concurrenten te conflicteren. Zolang we ons dag in dag uit storten op de waan van de dag, zolang blijven organisaties dood gaan. Want ieder van ons zal zich regelmatig even moeten losweken van de waan van de dag en zich de grotere ondernemersvragen moeten durven stellen. Wij zijn ook al bezig met het business plan van volgende maand. Steeds maar weer met kleine stapjes je organisatie verbeteren, verfijnen. Binnen de kaders die je hebt gesteld, binnen de kernwaarde die je in al die jaren hebt opgebouwd.
Want zo blijft de gast van vandaag ook volgend jaar nog steeds blij, en dat is wat we willen.
Futureproof ondernemen in 6 stappen kregen we mee en we delen die graag ook met jou:
- begrijp je business model
- weet welk probleem je voor de gast oplost
- begrijp op welke trendgolven jouw businessmodel vaart
- vorm een uitgesproken visie
- leer van andere businessmodellen en experimenteer
- heb je volgende businessmodel op de plank.
Hoe ziet jouw volgende businessmodel eruit? Heb je daar al een idee van? Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten