-0515-442328-

zaterdag 4 april 2015

scoren in overvloed is altijd lastig!

We krijgen een enorme berg informatie dagelijks voor onze kiezen, een overdaad aan prikkels. En dan wil je als organisatie toch nog een beetje leuk mee blijven doen, en produceer je ook nog eens blogs en andere content. Met als doel dat het zinvol is.....een hele opgave dus.

Niets doen is geen optie, maar om te scoren heb je wel heel wat in huis nodig. Dat vraagt om sterke keuzes maken. Waarop zou je moeten letten wanneer je een poging doet om je gast, klant of patient te bereiken? Nu zorg dat je daar je boodschappen gaat distribueren waar je gast zit. Na jaren lid te zijn geweest van de ANWB en de VVV (ik heb zelfs meer dan tien jaar in het bestuur gezeten) was het een hele ontdekking om te constateren dat we onze doelgroep niet meer via deze traditionele camping kanalen konden bereiken. Minder dan 1% vond ons via de VVV of ANWB. Maar waar zitten ze dan wel? Goed, het beste is om je eigen gast, het type waar je er graag nog 100 meer van krijgt, waar die naar kijkt, wat hij leest en waar hij naar luistert en heen gaat. Je "droomgast" is de sleutel naar meer van die fijne gasten! Maar dan ben je er nog niet, want dan gaat het erom dat je hem ook nog kunt beraken. Zijn hart moet een klein huppeltje maken bij het zien van jouw content. Pas dan is het goed. En gelukkig kunnen we dat allemaal heel goed zien, in de statistieken van de verschillende social media kanalen.
Zo hebben we laatst snel en heel goed gemerkt dat onze nieuwste innovatie; "de tent voor dwarsliggers", het meer dan gemiddeld goed deed. Wanneer je zoiets ziet is het zeker raadzaam om tegen betaling die content nog verder wereldkundig te maken. Dus hebben we een lange middag lang een persbericht verstuurd naar div. kranten en magazines. We hebben op Facebook geadverteerd en we hebben een aantal keren een tweet over deze tent verzonden. Je merkt het snel genoeg, je ziet het binnen 24h of je "goud" in handen hebt of niet. Tegenwoordig is het belangrijk om snel te reageren. Pak je kansen en neem je momenten, want in een overvloed aan informatie wordt het scoren steeds moeilijker!
Ik ben benieuwd hoe jij dat doet, wat zijn jou strategieen om in deze tijd van overvloed aan content toch nog effectief te zijn? Ik ben benieuwd en zou het echt leuk vinden wanneer je hierop zou reageren, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten