-0515-442328-

donderdag 23 april 2015

innovatieversnelling door testen en leren

Tijdens het recreatie en toerisme congres 2015 van vorige week gaf René Nieuwmans van Expedia een mooie presentatie over hoe organisaties sneller en beter kunnen innoveren mbv reviews.

Tot nu toe ging ik er met onze camping van uit dat reviews helpend waren bij het motiveren van potentiele gasten en het online beter vindbaar zijn van je organisatie. Maar waar ik nog niet zo aan had gedacht was het feit dat je met reviews ook de innovatie, de verbeteringen van je bedrijf makkelijker en sneller kunt ontwikkelen. Met name grotere organisaties hebben voordeel bij deze reviews. Expedia stuurt een vragenlijst naar al haar gasten en vraagt hen of de gast blij is met:

  • de kamer
  • de locatie 
  • check in
Het hotel kan hierdoor sneller de slechtere dingen verbeteren. Juist omdat er bij grotere hotels meer reviews worden geschreven, kan je uit die reviews heel veel nieuwe informatie zien. Je kunt aan de data snel zien wat de gast beslist. Ook kun je zien hoe jij als hotel het doet ten opzichte van je concurrenten. Hetgeen natuurlijk ook niet onaardig is.
Zo kun je ook heel snel zien hoe de gast een bepaalde, nieuwe kamer beoordeelt, wat hij vindt van een nieuwe check in wijze en noem maar op. Steeds maar weer zoeken naar verbeteringen, en die eenvoudig kunnen testen, geeft een enorme dynamiek aan je organisatie.
Het geeft direct energie aan je team, en zo stimuleer je nog meer de innovatie die je als organisatie nodig hebt!
Ik heb hierdoor toch weer een heel andere kijk gekregen op reviews en de mogelijkheden die ze biedt. Heb jij nog een andere toepassing voor reviews, ik ben benieuwd, wees welkom!
De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten