-0515-442328-

zondag 11 december 2016

WEES WAAKS, bang om iets te missen!

Wanneer je mijn agenda ziet, dan snap je niet waarom die zo vol met afspraken staat. Het ongemakkelijke gevoel dat we iets missen.....
Is die angst terecht?

Deze tijd heeft wel een heel snel tempo. Het tempo waarin nieuwe bedrijven ontstaan, en oude verdwijnen. Gister nog sprak ik met Jos, een leverancier aan de juwelenhandel. Juwelen zijn toch wel het laatste die weer uit een economische crisis zullen kruipen. Immers, dit is zo'n luxe product waar je makkelijk zonder kan, of met heel wat tikjes minder toe kan. Wanneer de economie gaat aansterken worden eerst weer investeringen gedaan zoals nieuwe meubels en ander uitgestelde zaken die maar even moesten wachten. Maar juwelen, een gouden ring kan ook een zilver ringetje worden, zal ik maar zeggen.

De tijd gaat snel, je mist zomaar een innovatie op technologisch gebied. Nieuwe Apps, nieuwe bots, nieuwe sociale media kanalen, ze springen uit de grond.

Deze tijd gaat wel heel snel, het gedrag van de consument verandert waar we bijna bij staan. Hoezo lange termijn planning, als ik iets zoek, dan wil ik het ook direct! Hoe laat op de avond het ook kan zijn. Wist je dat het merendeel van de brochure aanvragen door onze (potentiele) kampeer gasten, na 21h sávonds worden gedaan? Dat konden we ons 5 jaar geleden niet voorstellen! Net als dat Jos zich niet kan voorstellen dat juwelen straks gewoon online zullen worden verkocht, die wil je toch eerst zien, voelen en kijken of ze mooi staan? En wat kan het veranderend consumenten gedrag voor bv de gezondheidszorg kunnen betekenen? Ik zou liever ook niet meer overdag naar mijn longarts willen, omdat ik dan een vrije middag op moet nemen. En ik wil al helemaal niet meer wachten in wachtkamers! Ik denk dat de gezondheidzorg er alleen maar goedkoper op wordt! Kunnen al die dure kamers en apparaten gewoon 24/7 draaien ipv 9h per vijf dagen!

Ik ben bang dat ik wat mis. De kans om iets te missen is erg groot, en kan fatale gevolgen hebben voor onze organisatie. Voordat we het weten kunnen we er geweest zijn. We zijn bezig met een lange termijn, een toekomst visie. En tegelijkertijd zijn we keihard aan het kijken en luisteren welke ontwikkelingen er nu gaande zijn. We willen koploper blijven, en dan is dat knagende, ongemakkelijke gevoel iets te missen helpt ons om zo min mogelijk te missen. Want zonder dat gevoel, ga je wellicht juist wat missen.

Hoe houd jij jezelf en je organisatie scherp? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten