Bedrijven gaven de laatste jaren al veel aandacht aan de jeugd. Hoe kan je deze (millennials) betrekken bij je organisatie? En nu zien we de laatste dagen dat ook de politieke partijen zich vol richten op deze doelgroep. De politieke partij die in staat is om deze groep aan zich te binden heeft goud in haar handen.
Maar het valt niet mee om deze doelgroep te bereiken en te kunnen beraken. En zijn de politieke partijen dan daarmee dan direct wel zo hip en cool? Zijn ze dan toekomst bestendig? Of is het gewoon een plat marketing trucje om snel nog die laatste zwevende stemmers proberen binnen te harken?
Toekomst bestendig zijn vraagt wel om een andere, duurzamere strategie. Het is vooral een kwestie van heel veel meters (blijven) maken en door blijven zetten met wat je al deed; de context weten te doorgronden!
Niet met meer herrie en weinig substantie. Geloof en doorzettingsvermogen, vertrouwen blijven houden in je bewezen succesfactoren, blijven experimenteren met mogelijke nieuwe! Met een grote nieuwsgierigheid steeds maar weer opnieuw blijven herijken. Een open houding naar alles wat nieuw is, zonder het oude, het kind met het badwater, weg te doen.
Het oude met het nieuwe verbinden. En misschien zelfs wel, de oude doelgroep met de nieuwe (millennials) verbinden. De oude medewerker (ik en Jacob) verbinden aan de jonge honden (de afstudeerstagiaires en werkstudenten). Met elkaar werken aan een duidelijk en zinnig doel. En dan zien we dat de jonkies met liefde hun talenten gaan inzetten voor onze camping. Om zo een hippe en coole camping te ontwikkelen, waar de tijd vertraagt, waar we onthaasten en we ons verbinden. Met oudere en jongere gasten. Met de natuur en al haar elementen. Zo werken wij aan een toekomst bestendige camping. Elke week weer opnieuw! En die politiek, die is nu wel even de straten op, richt zich nu wel even op de jeugd. Maar hoe doen ze dat over drie maandjes? We zijn benieuwd, ben jij ook benieuwd?
Maar het valt niet mee om deze doelgroep te bereiken en te kunnen beraken. En zijn de politieke partijen dan daarmee dan direct wel zo hip en cool? Zijn ze dan toekomst bestendig? Of is het gewoon een plat marketing trucje om snel nog die laatste zwevende stemmers proberen binnen te harken?
Toekomst bestendig zijn vraagt wel om een andere, duurzamere strategie. Het is vooral een kwestie van heel veel meters (blijven) maken en door blijven zetten met wat je al deed; de context weten te doorgronden!
Niet met meer herrie en weinig substantie. Geloof en doorzettingsvermogen, vertrouwen blijven houden in je bewezen succesfactoren, blijven experimenteren met mogelijke nieuwe! Met een grote nieuwsgierigheid steeds maar weer opnieuw blijven herijken. Een open houding naar alles wat nieuw is, zonder het oude, het kind met het badwater, weg te doen.
Het oude met het nieuwe verbinden. En misschien zelfs wel, de oude doelgroep met de nieuwe (millennials) verbinden. De oude medewerker (ik en Jacob) verbinden aan de jonge honden (de afstudeerstagiaires en werkstudenten). Met elkaar werken aan een duidelijk en zinnig doel. En dan zien we dat de jonkies met liefde hun talenten gaan inzetten voor onze camping. Om zo een hippe en coole camping te ontwikkelen, waar de tijd vertraagt, waar we onthaasten en we ons verbinden. Met oudere en jongere gasten. Met de natuur en al haar elementen. Zo werken wij aan een toekomst bestendige camping. Elke week weer opnieuw! En die politiek, die is nu wel even de straten op, richt zich nu wel even op de jeugd. Maar hoe doen ze dat over drie maandjes? We zijn benieuwd, ben jij ook benieuwd?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten