-0515-442328-

zaterdag 8 april 2017

Karin, jij kent zoveel mensen. Maar wat doe je daar zelf mee?

Ik sprak Robert weer. Ik had zijn oud collega een paar dagen ervoor gebeld in de auto. Robert kon het hele gesprek meeluisteren. Overigens, dit had zijn collega mij goed verteld hoor, ik wist dat hij meeluisteraars had! Ze waren op weg naar Berlijn, een mannenweekendje weg. Ze gingen historische plekken uit de W.O.II opzoeken. Dit had hun grote interesse. Maar ach, dan vonden ze mijn neef Vik vast ook interessant en....

Robert vertelde me, ze hadden gelachen in de auto. Je vertelt wat aan Karin, en ze helpt je zo aan weer een hele rits interessante mensen op dat vlak. "Hoe komt het toch dat je zoveel mensen kent, en wat heb je er eigenlijk zelf aan", vroeg Robert mij. Noem het gerust een afwijking maar ik ben steeds maar weer opzoek naar voor mij nieuwe kennis en mensen. Ik wil mensen leren kennen en hun verhaal. Het toeval wil, dat ik die mensen en verhalen goed kan onthouden. Wanneer iemand me dat over een bepaald thema wat vraagt, dan associeer ik direct een rits relevante mensen erbij. Het zit gewoon in me, het maakt wie ik als persoon ben. Het heeft dus veel minder met een bepaald doel te maken. Maar helpvol is het zeker!
Denk je eens in, als ik een probleem heb, of ik wil meer van iets weten, dan is het niet zo moeilijk of ik ken wel een expert op dat gebied! De oplossing voor een probleem heb ik hierdoor makkelijk snel bij de hand! Ik zal je een voorbeeld geven, een paar jaar geleden leerde ik Jeroen kennen. Jeroen was toen journalist voor de Metro en schreef een leuk artikel over onze camping. Tijdens een congres kom ik hem weer tegen, samen met een andere man pratend. Direct vertelt Jeroen aan die man: Als je een toffe camping zoekt, dan moet je naar Karin gaan.
Op hetzelfde congres kwam ik trouwens ook Jörg weer tegen. Ik had hem alweer een paar jaar niet gezien. Hij weet alles van online en nieuwe technieken. Hij vraagt me of ik nog met onderzoek en nieuwe technieken bezig ben. Ik vertel hem dat we op dit moment een student hebben die aan het afstuderen is op wat we online zouden kunnen verbeteren. Wellicht dat een 360'filmpje wat voor ons zou kunnen zijn. Jörg zegt me, dat moet je niet onderzoeken, dat kan je direct wel gaan doen. Kortom, verpil geen tijd! De dag erop hebben we idd stappen ondernomen om volgende maand ons eerste 360"filmpje te ontwikkelen.
Denk je eens in, ik ontmoet weer een nieuw persoon, met nieuwe kennis. Ze helpen me om onze camping weer net een klein stapje verder te helpen. Ze houden me fris en alert. Ze zijn mijn kritisch geweten en helpen me betere beslissingen nemen.
Denk je eens in, ik heb jou geholpen door je te koppelen aan iemand. Daardoor heb ik je snel goed op weg geholpen om zelf nog beter te worden. Dat soort zaken dat onthoud je wel. En dat maakt dat de gunfactor naar mij alleen maar groter is geworden.

Hier is het me allemaal niet om begonnen, maar het is wel allemaal erg prettig. Het is een marketing strategie die me heel goed past. Ik beleef er veel plezier aan, het voedt mijn honger naar nieuws en verhalen. Ik ben een mensen mens zoals sommige dat noemen. En dat verveelt mij nooit!
Robert, bedankt voor de vraag, want het is goed om zo af en toe ook een spiegelende vraag te krijgen, waardoor ik ook weer even weet wat ik doe en waarom en waarvoor.
Ik ben benieuwd, misschien dat jij wel iemand ken, die me een mooi verhaal kan vertellen waarmee ik onze camping op een hoger plan kan brengen. Laat je het mij dan weten? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten