-0515-442328-

dinsdag 22 augustus 2017

3D, durf, duurzaam, delen

Succesvolle, duurzame ondernemingen, hebben een aantal kenmerken waardoor ze zo duurzaam de verschillende economische tijden hebben weten te doorstaan. Ze tonen gecontroleerde durf, ze sturen op duurzaamheid en ze delen meer dan gemiddeld. En dat doen ze soms al eeuwen lang!

Natuurlijk willen wij ook over twintig jaar nog bestaan! Misschien handig om eens kritisch te kijken of wij ook wel met 3D voldoende bezig zijn.
Durf; welke producten en diensten getuigen van durf bij ons?
Ik kan de hele prijslijst nalopen maar kom dan eigenlijk niet eens zoveel echte durf voorbeelden zien. Durf, staat voor mij voor lef, anders, risicovol. Wanneer ik kijk naar de service die we bieden dan zie ik daarin heel wat meer van terug. op drukke dagen zoals Hemelvaart en Pinksteren en in de zomervakantie, dan rijden we rond met een vuilniskarretje en halen we het afval op bij de tenten en caravans. We hebben dan ons strandbarretje Zimpel (een oude, afgedankte zeecontainer die we leuk verbouwd hebben) van waaruit we heerlijke Illy koffie, verse warme broodjes en ijsjes verkopen. We hebben in de aankleding van onze camping ook van alles dat anders is, met durf dus. Want of je vindt het wat, of je vindt het helemaal niks! Vlaggetjes en hangmatten, oude lampenkappen die bungelen in een boom. Wegwijsplankjes in allerhande kleuren en ook het toiletgebouw is flink anders door de foto's op de deuren en het verse bloemetje dat aan de wand hangt. Onze chalets zijn allemaal ingericht door een interieur architect, elk chalet is anders ingericht en telkens is er voor gekozen om dit met Dutch design te doen en als het even kan met Fries design! Natuurlijk is daardoor de inrichting duurder geweest. En ook het onderhoud is en blijft duurder omdat elk chalet zijn eigen spulletjes heeft, zoals bv alleen al de eigen dekbedovertrekken! Wanneer we kijken naar onze marketing aanpak dan zien we alweer heel wat meer durf. We gaan niet naar beurzen, adverteren niet in een ANWB gids oid. We hebben ons gehele marketing budget ingezet op Social Media. We richten ons op de "ontwortelde Randstedeling" ofwel de "creatieve Gekken". We hebben geen WIFI en geen verkleed konijn (animatie). We hebben ook geen slagboom (we zijn toch geen vakantie Getto!) en als je bv muziekant bent, dan kan je hier ook je overnachting betalen met een muzikaal optreden! Blijft staan dat er nog genoeg meer durf getoond mag worden.

Duurzaam, welke producten of diensten getuigen van duurzaam bij ons? We hebben (nog steeds) geen zonnepanelen. We spuiten met schoonmaak azijn tegen onkruid op de plaatsen waar we het echt niet willen hebben. We hebben hofjes waar we planten hebben die bijen en vlinder aantrekken en we hebben mensen al jaren aan het werk met een achterstand op de arbeidsmarkt. We hebben in het toiletgebouw inspirerende bordjes hangen die de gasten informeren en bewust maken  over hun watergebruik. We hebben heel veel bomen die de lucht lekker zuiveren. We hebben een hooikist die we onze gasten uitlenen. Met een hooikist kan je heel energiezuinig je eten bereiden. Een boekenrek waar onze gasten een boek in kunnen doneren en een ander er weer uit kunnen halen. Zo wordt een enkel boek, door meerdere mensen gelezen.  We kiezen onze nieuwe leveranciers op duurzaamheid, we proberen onze autoritjes zo efficiĆ«nt mogelijk te plannen. Dus niet 3 keer op een dag heen en weer naar Sneek rijden, maar dat in een ritje te plannen. Hetzelfde geldt voor ritjes naar bv. Amsterdam, Utrecht enz.
We hebben telkens studenten die we hier een kijkje in onze keuken gunnen. We proberen zo goed mogelijk ze een bijdragen te bieden in hun opleiding. Kortom, er gebeurt al wel wat, maar het kan altijd nog heel veel beter.

Delen, welke producten en diensten getuigen van delen bij ons? We delen veel, we vinden delen ook belangrijk. We delen kennis, bv. met een blogje als deze. We delen onze kennis met studenten, door ze een stageplaats te bieden. We delen ons netwerk, wanneer we horen van mensen wat ze doen of wat ze zoeken, zijn we als erbij om ze te vertellen over andere mensen uit ons netwerk. Hierdoor kunnen ze zelf weer beter worden. Onze marketing strategie is gericht op social media, logisch dat we de verhalen die we maken, deelbaar maken! Ook sturen we bewust op de mond -op -mond reclame. Nog steeds de meest betrouwbare en effectieve reclame die je je als organisatie kunt wensen! Gasten delen pas hun positieve ervaringen, wanneer het echt de moeite waard is om te delen! Dus onze producten, diensten en service moet het delen waard zijn, een goede ervaring bieden. We vragen onze gasten daarom regelmatig naar hun ervaring op onze camping met de NPS vragenlijst. Deze vragenlijst helpt ons om onze camping steeds weer opnieuw, net iets beter te kunnen maken. We lezen en horen dan van onze gasten, waar we het al goed doen, en waar het wat beter zou kunnen. We zijn blij dat onze gasten hun ervaringen zo goed met ons willen delen. Ook de reviews die ze over ons schrijven, helpen ons geweldig!
Maar het kan altijd beter, want door de drukte lukt het ons lang niet altijd om de NPS score te kunnen afnemen. We vergeten soms ook nog wel eens om een kans aan te pakken om een geweldige ervaring aan de gast te bieden. Je kunt hierbij denken aan een verjaardag oid. Maar gelukkig doen we het heel vaak wel! Laten we ook hier kijken hoe we nog beter kunnen delen en de dingen deelbaar maken!

Maar hoe zit het met jou? Hoe doe jij het op 3D gebied? We zijn benieuwd, wellicht kunnen we door jouw voorbeelden onze camping ook nog verder vooruit helpen! We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten