Om uitzonderlijke potentiele gasten te raken, moet je soms wel heel ongewone acties ondernemen. Wij richten ons op de rode en paarse doelgroep (zie Samr agent), over het algemeen is er erg weinig standaard aan deze doelgroep te ontdekken. Niet zo gek dat juist deze doelgroep om een andere benadering vraagt!
Om uitzonderlijke potentiele gasten te raken kan je het volgende ondernemen:
- Zorg voor uitstekende aanbevelingen op de specifieke websites
- Maak het kweken van ambassadeurs (van die gasten die zorgen voor de mond-tot-mond reclame) tot je dagelijkse werk
- Wees niet bang om rare dingen te doen om de aandacht te trekken van de allerbeste potentiele gasten.
En vooral, blijf geloven in de koers die je bent gaan varen, blijf volhouden! Want het sturen op uitzonderlijke potentiele gasten, van die gasten die echt blij van je worden en meer dan gemiddeld met je mee willen (blijven) denken en je blijven ondersteunen, heb je vooral een lange termijn denken voor nodig.
In 2008 hebben we bewust gekozen voor deze doelgroep. En nu, bijna tien jaar later kunnen we zeggen dat we heel veel van deze uitzonderlijke potentiele gasten hebben. Begonnen we tien jaar geleden met ruim 42% (paarse doelgroep), inmiddels behoort van al onze toeristische gasten, ruim 80% tot deze doelgroep. En dat is fijn, want hoe hoger het percentage, hoe meer van deze uitzonderlijke gasten zich ook beraakt voelen en bereikt worden. En weet, trots zijn is goed, maar het kan altijd beter! Dus blijf in beweging en blijf je ontwikkelen! Het kan altijd nog beter!
Heb jij nog een tip voor ons, laat het ons weten, Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten