-0515-442328-

maandag 7 augustus 2017

drank in het spel

Het is hoog zomer, iedereen heeft vakantie en we hebben de Sneekweek. Gisteravond was zo'n mooie zomeravond. Het was windstil en bepaald niet koud. Een goed recept om lekker lang buiten te genieten en aan een lekker drankje te blijven nippen. Sommige drinken dan misschien meer dan wijs zou zijn. Midden in de nacht wordt ik gebeld. "Met Henk, ik hen net de politie gebeld, en ik dacht ik bel jullie ook nog even. We hebben last van een gast die heel veel overlast geeft"

Ik ben klaar wakker en spring in mijn kleren en rij naar de camping. Ik hoor geluid van het veldje van Henk komen. Ik loop naar daar waar Henk kampeert en zie daar midden in de nacht verschillende mensen staan. Verderop staat al een politie auto, en twee agenten zijn aan het praten met een van onze gasten. Ik sta helemaal scherp. Dit zijn van die momenten die je natuurlijk heel veel liever had willen voorkomen! Dit is zo niet wat je wilt op je camping. Het lijkt of de overlast gevende gast teveel heeft gedronken. Hij zegt zelf niet te hebben gedronken, maar de neuzen van de agenten en mij zeggen wat anders! Zo'n tien meter verderop staan de gasten die de last hebben gehad. Met de politie is afgesproken dat we morgen samen nog even praten. Het heeft geen zin om nu midden in de nacht verder te blijven praten. Iedereen lijkt rustig en we schatten in dat iedereen nu wel extra aan zijn slaap toe is en gaat slapen. Ik loop naar de gasten die vanaf een afstandje de boel gade hebben geslagen en ik hoor hun verhalen. Echt niet leuk om zoiets mee te maken! Op een camping kom je om met je familie een mooie en vredige overnachting te hebben, niet eentje die zo wordt verstoord!
De politie is weer vertrokken en ik besluit nog een paar uur te blijven. Uiteindelijk, na ruim twee uur, ga ik zelf ook weer mijn bed opzoeken. Ik heb nadat de politie vertrokken was, niets meer gehoord! De volgende ochtend komt de onrust veroorzakende gast idd langs zodat ik zijn verhaal kan horen. Hij is nuchter en weet zeker dat hij op geen enkele wijze overlast heeft veroorzaakt. Hij was de hele avond bij een andere gast, lekker spelletjes aan het doen, met een drankje erbij, dat wel.
Ik vraag hem die gast er ook bij te halen en dat doet hij. Die kon niet helemaal exact vertellen tot hoe laat hij samen met hem spelletjes had zitten spelen, maar het was behoorlijk laat.
Wat kunnen we doen? Het liefste hadden we gehad natuurlijk dat hij zich zou verontschuldigen. Dat hij zijn excuses aan de andere gasten zou aanbieden. Dat hij zou beloven dat dit echt nooit meer zou voorkomen. Maar hij ontkent, en wij en de politie hebben niets zelf waargenomen. Wat ontzettend naar, er staan twee verhalen, verteld door twee verschillende groepen, lijnrecht tegenover elkaar. Er lijken zo vooral alleen maar slachtoffers te zijn, en hoe kun je hier nog goed in handelen?

Soms is het wel verdomde lastig om het juiste te kiezen. Hoe zorg ik er in deze situatie nog voor dat onze gasten geluksmomentjes hier beleven? Voor alle betrokken gasten is dat nu dus duidelijk voorlopig even niet aan de orde. Een duivels dilemma met drank in het spel.
Maar, wellicht heb jij een goede tip voor ons! Tips kunnen we juist nu, heel goed gebruiken!
Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten