-0515-442328-

donderdag 8 februari 2018

i have a plan....

Hij zei; Ik heb een droom! Hij zei niet: Ik heb een plan. Hij inspireerde met zijn droom heel veel andere mensen. Die hadden ook deze droom. Ze volgde Martin omdat hij hen inspireerde over die droom! Gewoon uit vrije wil, niet omdat dit moest. Volgen uit eigen belang, omdat ze daarmee een waarom hadden gevonden, die ze daarvoor nog miste.

Ik volg ook een aantal mensen op de voet. Sterker nog, ik ga heel vaak juist "op jacht" naar inspirerende mensen. Mensen zoals bv. Daisy Scholte die de voedselverspilling tegen wil gaan. Zij schrijft columns en boeken hierover. Maar ze geeft ook lezingen en zelfs een TED talk. Of neem nu Marianne Minnesma van Urgenda, ze heeft duurzaamheid door haar aderen lopen. Ze mobiliseert met haar tomeloze energie, stukje bij beetje steeds meer mensen om duurzamer te leven en te ondernemen. Ik volg haar op de voet. De kennis die ze heeft, haar verhaal waarom we zo niet langer kunnen blijven leven en hoe dan wel. Ook dit is iemand die ik graag in de gaten houdt. Of neem nu Bas Antonis van studio WHY die graag iedereen helpt door op een snellere en betere wijze tot oplossingen voor problemen te komen. Design thinking loopt bij hem door de aderen. Al deze mensen hebben een droom, geen plan. Met hun droom veroveren ze de harten van de mensen om hen heen. Het zijn de mensen die ik zoal in de gaten houd. Waar ik energie van krijg en heel veel inspiratie. Het zijn dit soort mensen waardoor ik mijn droom nog beter kan dromen. En door die droom, weten we weer beter welke stappen we moeten ondernemen, welk plan we moeten maken, om die droom uit te kunnen laten komen.
Het is de gedeelde droom, die mensen zal laten bewegen. Stappen laat maken. Zodat de droom steeds dichter bij zal komen.
Het zijn de dromen die de wereld een beetje mooier maken. Het zou toch fijn zijn, wanneer ik de aarde verlaat, deze net een beetje mooier is geworden door mij. Dat zou toch een geweldige nalatenschap zijn! Mijn droom is om van onze camping een soort energie centrale te maken. Een energie centrale voor onze gasten. Daar doen ze (hernieuwde) energie op, mentaal en fysiek. Maar wel op zo'n wijze, dat we nul negatieve impact op de aarde zullen hebben en nog liever dat we een positieve impact hebben. Door onze gasten energie te geven, ontwikkelen we nog meer energie voor de omgeving.

Wat is jouw droom, we zijn benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten