Misschien herken je dit wel. Ik krijg een kaart van Nederland te zien, met daarin aangegeven welke gebieden in 2050 onderwater zouden kunnen gaan staan. Mijn ogen glijden automatisch naar Friesland. Het deel waar wij wonen. en ik huiver....
Hetzelfde geldt voor een grafiek die me vertelt hoe het met mijn kinderen en kleinkinderen zal vergaan. Hoe beter de boodschapper in staat is om het persoonlijk te maken, hoe heftiger die boodschap bij mij binnen komt.
De klimaat veranderingen lijken te vaak nog op een soort; "ver van mijn bed show" Maar nu lijkt het toch wat concreter! En zoals dat gaat bij mij met dingen die ver van me af lijken te staan, heb ik het gevoel dat de haast, de urgentie nog niet zo heel hoog is. Terwijl wanneer ik dit grafiekje zie, ik wel degelijk haast heb. Ik wil dit toch niet mijn kleinkinderen aandoen?
Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. Ik kies of ik de verwarming een graadje hoger zal zetten, of een warmere trui aan zal doen. Ik besluit of ik weer nieuwe schoenen koop, of dat ik mijn bestaande schoenen nog wat verder op loop. Ik besluit of ik weer teveel inkoop bij de supermarkt, omdat ik bang ben dat ik misschien te kort zal hebben, mocht er plots een mee eter komen. Door de boodschap persoonlijker te maken, is de kans dat die mij zal raken groter. Tenminste zo werkt dat bij mij en ik denk bij jou ook.
Hoe kunnen we dan onze gasten persoonlijk informeren over de effecten van hun eigen gedrag? Of hoe kunnen we onze gasten verleiden, om zelf nog duurzamer te verblijven op onze camping?
Heb jij goede ideeen? Misschien heb je ooit ergens een opmerkelijk voorbeeld gezien dat wij zo kunnen toepassen op onze camping? We zijn benieuwd, Voel je vrij, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Hetzelfde geldt voor een grafiek die me vertelt hoe het met mijn kinderen en kleinkinderen zal vergaan. Hoe beter de boodschapper in staat is om het persoonlijk te maken, hoe heftiger die boodschap bij mij binnen komt.
De klimaat veranderingen lijken te vaak nog op een soort; "ver van mijn bed show" Maar nu lijkt het toch wat concreter! En zoals dat gaat bij mij met dingen die ver van me af lijken te staan, heb ik het gevoel dat de haast, de urgentie nog niet zo heel hoog is. Terwijl wanneer ik dit grafiekje zie, ik wel degelijk haast heb. Ik wil dit toch niet mijn kleinkinderen aandoen?
Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn eigen gedrag. Ik kies of ik de verwarming een graadje hoger zal zetten, of een warmere trui aan zal doen. Ik besluit of ik weer nieuwe schoenen koop, of dat ik mijn bestaande schoenen nog wat verder op loop. Ik besluit of ik weer teveel inkoop bij de supermarkt, omdat ik bang ben dat ik misschien te kort zal hebben, mocht er plots een mee eter komen. Door de boodschap persoonlijker te maken, is de kans dat die mij zal raken groter. Tenminste zo werkt dat bij mij en ik denk bij jou ook.
Hoe kunnen we dan onze gasten persoonlijk informeren over de effecten van hun eigen gedrag? Of hoe kunnen we onze gasten verleiden, om zelf nog duurzamer te verblijven op onze camping?
Heb jij goede ideeen? Misschien heb je ooit ergens een opmerkelijk voorbeeld gezien dat wij zo kunnen toepassen op onze camping? We zijn benieuwd, Voel je vrij, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten