Maar 80-85% van het MKB groeit totaal niet. Die laten de laatste jaren gewoon een vlakke lijn zien. Hoe komt het toch dat ze niet (meer) groeien? Een interessante vraag, toch? Tijdens het NLgroeit Groeicollege wordt deze vraag aan de zaal gesteld.
Ik zit rechtop want er valt veel te leren van organisaties die zowel sterk groeien, als van inzichten waarom die overgrote groep van 80-85% nu juist niet (meer) groeit.
De meeste groeien niet (meer) omdat:
We moeten ons juist blijven forceren, ook op andere vlakken in de breedte, om te blijven vernieuwen, te blijven investeren. Investeren ook in menskracht. Blijf knokken voor elke millimeter. Zorg dat je een creatief team hebt, dat elke dag werkt aan morgen. En zorg voor een operationeel team, dat elke dag werkt aan vandaag! Motiveer je elke dag weer opnieuw om te leren en blijf veranderen en jezelf aanpassen. Want het zijn die organisaties, die juist wel groeien.Ik zit rechtop want er valt veel te leren van organisaties die zowel sterk groeien, als van inzichten waarom die overgrote groep van 80-85% nu juist niet (meer) groeit.
De meeste groeien niet (meer) omdat:
- Ze geen ambitie hebben om te groeien, laat staan om zich te gaan ontwikkelen tot een wereldmerk!
- Ze zijn schaalbaar
- Ze passen nieuwe technologieën toe
Een accountant, een arts of een advocaat, ze moeten allemaal regelmatig terug de collegebanken in, om hun vak bij te houden. Ondernemers hoeven niet verplicht, jaarlijks de schoolbanken in. En toch zouden ze dat regelmatig moeten doen. En dat is ook precies de reden, waarom wij elke maand wel naar een congres, zakelijk event of workshop gaan. Elke keer weer laten we ons weer inspireren en motiveren om aan onze camping te werken. Voor de dag van morgen. Omdat we bij de groep ondernemers willen horen die jaarlijks blijven groeien.
Bij welke groep wil jij horen? En hoe zorg jij ervoor dat je ook bij die groep hoort? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten