-0515-442328-

donderdag 10 mei 2018

klantbeleving verhogen door kleine, onverwachte dingen; doen we bijna altijd

De receptie staat best wel vol, met allemaal gasten met vragen. Hij wacht rustig zijn beurt af. En dan is het zover. Hij kijkt me aan; "Mevrouw, kan ik hier ook geld pinnen?" Ik zeg dat dat niet kan, dat er in het dorp wel een pinautomaat staat, 5 minuutjes lopen. Dat antwoord helpt de man helaas niet.....

Ik zie het aan zijn gezicht. En net op het moment dat hij me wil bedanken voor mijn tijd, vraag ik waarvoor hij het contante geld nu nodig heeft. Voor het parkeren in het dorp op het weiland voor het straatfestival, antwoord hij. Hij had maar 3,00€ contant mee, en heeft 5,00€ nodig. Snel geef ik hem 2,00€, geef me die vanavond maar terug, als je weer naar huis gaat, zeg ik hem. Hij is blij verrast. Een vreemde die je zomaar in vertrouwen 2,00€ geeft!
Niet eens een gast van onze camping!
Vorige week kwam hier een auto, twee mannen stapte uit en trokken vissersbroeken aan. De grote vismanden en hengels slingerde ze over hun schouders, nadat ze de hoge laarzen hadden aangetrokken. Hup, richting water.
Ik had al zo het idee dat ze bepaald niet van plan waren, om op de receptie wat te vragen. Ik liep naar buiten toe en vroeg of ze hier wilde komen kamperen. Nee hoor, we komen hier vissen.Ik vertel ze vriendelijk dat ze dat verderop kunnen doen, bij de rondweg. Dit is een commerciele camping, u zou hier tegen betaling kunnen parkeren. Boos en verongelijkt gooien ze hun spullen in de auto.
Twee situaties waarbij mensen die niet onze gast zijn, op onze camping komen. De ene geef ik vol vertrouwen en ben ik erg hulpzaam, de andere keer totaal niet.
Het verschil voor mij zit hem in de houding. In het eerste geval komt iemand, vol respect naar ons toe, rustig zijn tijd afwachtend, vragen om hulp. In het tweede geval zijn de mannen met zo weinig respect naar ons toe, gewoon brutaal een plekje claimen en vooral niets vragen of ervoor willen betalen. Dat schiet bij mijn in mijn verkeerde keelsgat.
Ik zei tegen de mannen dat ze het vast ook niet zo fijn zouden vinden wanneer ik zomaar in hun tuin, op hun stoelen even lekker zou gaan zitten, zonder te vragen.
Ze sputterde nog wat na, waren het niet eens met mij.
We willen op onze camping juist mensen blij verrassen, spontaan en onverwacht. Maar wel wanneer we voelen dat we met respect behandeld worden. Bij disrespect zijn we tot geen enkele leuke verrassing meer bereid, zeker niet dus.
Klantbeleving verhogen door kleine, onverwachte dingen, doen we bijna altijd. BIJNA....
We zijn benieuwd naar jou idee, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


De klantbeleving kan worden getriggerd door speciaal daarvoor gecreƫerde spectaculaire, exclusieve belevenissen (die vaak doelbewust worden bezocht), maar ook kleine onverwachte dingen waar je toevallig tegen aanloopt en bijvoorbeeld een persoonlijk welkom van de winkelier kan van grote waarde blijken en betekenis aan het bezoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten