-0515-442328-

vrijdag 18 mei 2018

elke dag maar op je tenen blijven lopen, om maar relevant te blijven!

En alweer ben ik van de week naar een congres geweest. Dit keer was ik de gelukkige om naar het groeicollege te mogen van De Ondernemer. Een prachtig programma, waar duidelijk ook echt super leuke mensen op af kwamen. Dus ook in de pauzes heb ik weer allemaal nieuwe mensen en nieuwe inzichten opgedaan.

De dag was lang, en ik kwam weer laat thuis met een boekje volledig volgeschreven (meer dan 40 pagina's!) en een hoofd vol stuiterende ideeen. de volgende ochtend heb ik, door mijn lange dag afwezigheid, tot einde van de dag nodig gehad om uberhaupt mijn mail weer bijgewerkt te hebben gekregen. Een dag tussen de twee topweekenden in als Hemelvaart en Pinkster, betekent voor ons ook, dat de meeste medewerkers juist dan dus ook hun vrije dagen hebben. En Jacob en ik juist niet dus! Dat moet je er allemaal maar weer voor over hebben! En toch ga ik elke maand zeker wel weer een keer een hele dag naar een congres oid. En zeker een keer per maand bestel ik weer een nieuw vakboek om uit te pluizen. En zeker een keer per maand, lees ik de blogjes van trendtellers, marketiers en andere relevante vakmensen. Ik pluis progressieve magazines uit, en probeer de meest hippe retail en hotelconcepten uit om te leren wat ik zie en wat ik ermee kan voor onze camping.
Ik heb het geluk dat ik een grote nieuwsgierigheid heb voor dit soort zaken. De andere kant is, dat het me ook een hoop extra energie kost! Het valt niet mee om ons vak zo intensief proberen bij te houden. Eigenlijk is het permanent op tenen lopen. Je vak bijhouden en tegelijkertijd je vak blijven uitoefenen. De dagelijkse beslommeringen gaan natuurlijk wel gewoon ook door. Ook als ik een dagje in Utrecht zit. De volgende dag loop je dat op. Maar er was ook niemand die me beloofde dat ondernemen een "eitje"zou zijn. Wil je relevant zijn en blijven, dan zul je je vak serieus bij moeten houden. Ook dat kost tijd en moeite, veel tijd en moeite. Heerlijk is het dan ook, om van Raymond Cloosterman (Rituals) te horen dat je ook echt gewoon elke dag op tenenen moet lopen. Anders ben je zomaar niet meer relevant, en heb je dat veel te laat in de gaten! Pas wanneer je naar je excell sheets kijkt en achter je oren begint te krabben; "Waar heb ik de afslag gemist.....?"
Dan maar liever elke dag op mijn tenen lopen!
Ik ben benieuwd, wanneer heb jij voor het laatst het gevoel gehad dat je op je tenen liep? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten