De tijd dringt, zo snel als we kunnen moeten we ervoor zorgen dat ons pilot project; BlueLoop Camp zo snel mogelijk klaar zal zijn. We willen het wereld kundig maken, maar daarvoor hebben we smaakmakende (drone) beelden nodig.
En ondertussen gaat de waan van de dag gewoon door. De meeste medewerkers van onze camping hebben nu hun welverdiende vrije dagen, tussen het Hemelvaart en pinksterweekend in. En de mailtjes, telefoontjes en afspraken gaan gewoon door. En toch moet ik tussen al deze hectiek energie en tijd vrij maken om deze innovatie een goede marktintroductie te kunnen geven. Tussen al dat geweld door, plaats ik een oproep op Linkedin om mijn netwerk om raadt te vragen; "Ben of ken jij pers die over ons toffe, innovatieve project wil berichten?" In 18 maanden tijd willen we niet alleen dit tentencamp tot het meest innovatieve van Europa te maken. Maar ook willen we de gast binnen dit segment kunnen laten kiezen uit een * tot ***** tent. Kan de gast kiezen of hij alleen de slaapplek wil boeken, of met ontbijt of met avondeten of, nog luxer met een eigen Dutchtub erbij voor een avond.
We beginnen met deze pilot, de tenten o.a. gemaakt van afgedankte spijkerbroeken. De * tenten. Later gaan we de feedback gebruiken om de luxere varianten te ontwikkelen. Zo voegen we luxe toe, zoals de gast die graag zou zien. Niet omdat wij dat bedenken! We maken gebruik van design thinking dus. Een methode die niet alleen snelle ontwikkelingen biedt, maar ook nog eens heel gast gericht.
Maar ja, het moet wel allemaal tussen het geweld van de waan van de dag gebeuren. Veel hebben we kunnen voorbereiden, maar heel veel dingen kunnen niet van te voren gedaan zijn. Neem nu de beelden. We hadden onze huis grafisch ontwerper Gerco gevraagd om tekeningen te maken van dit nieuwe project. Maar scherpe en mooie foto's en zelfs een filmpje, dat moet wel "geschoten worden" als het project "staat". Dat kan je niet eerder doen. En de kruidenplanten en walnoten boom, die kan ook pas komen nadat de moestuin goed is omgespit. Het is en blijft lastig om innovatie binnen de waan van de dag te integreren. En toch moeten we dat doen. Tenminste, als we ons aan willen blijven passen aan de nieuwe wensen en behoeften van onze gasten. Als we ons op de innovators willen blijven richten. Juist deze doelgroep schreeuwt om als eerste nieuwe dingen ervaren. Dus willen we die doelgroep blijven bedienen, dan zullen we keer op keer, elke dag opnieuw, tijd en energie vrij moeten maken voor innovatie. Hoe lastig dat soms ook is!
Hoe heb jij tijd en energie voor innovatie georganiseerd? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
En ondertussen gaat de waan van de dag gewoon door. De meeste medewerkers van onze camping hebben nu hun welverdiende vrije dagen, tussen het Hemelvaart en pinksterweekend in. En de mailtjes, telefoontjes en afspraken gaan gewoon door. En toch moet ik tussen al deze hectiek energie en tijd vrij maken om deze innovatie een goede marktintroductie te kunnen geven. Tussen al dat geweld door, plaats ik een oproep op Linkedin om mijn netwerk om raadt te vragen; "Ben of ken jij pers die over ons toffe, innovatieve project wil berichten?" In 18 maanden tijd willen we niet alleen dit tentencamp tot het meest innovatieve van Europa te maken. Maar ook willen we de gast binnen dit segment kunnen laten kiezen uit een * tot ***** tent. Kan de gast kiezen of hij alleen de slaapplek wil boeken, of met ontbijt of met avondeten of, nog luxer met een eigen Dutchtub erbij voor een avond.
We beginnen met deze pilot, de tenten o.a. gemaakt van afgedankte spijkerbroeken. De * tenten. Later gaan we de feedback gebruiken om de luxere varianten te ontwikkelen. Zo voegen we luxe toe, zoals de gast die graag zou zien. Niet omdat wij dat bedenken! We maken gebruik van design thinking dus. Een methode die niet alleen snelle ontwikkelingen biedt, maar ook nog eens heel gast gericht.
Maar ja, het moet wel allemaal tussen het geweld van de waan van de dag gebeuren. Veel hebben we kunnen voorbereiden, maar heel veel dingen kunnen niet van te voren gedaan zijn. Neem nu de beelden. We hadden onze huis grafisch ontwerper Gerco gevraagd om tekeningen te maken van dit nieuwe project. Maar scherpe en mooie foto's en zelfs een filmpje, dat moet wel "geschoten worden" als het project "staat". Dat kan je niet eerder doen. En de kruidenplanten en walnoten boom, die kan ook pas komen nadat de moestuin goed is omgespit. Het is en blijft lastig om innovatie binnen de waan van de dag te integreren. En toch moeten we dat doen. Tenminste, als we ons aan willen blijven passen aan de nieuwe wensen en behoeften van onze gasten. Als we ons op de innovators willen blijven richten. Juist deze doelgroep schreeuwt om als eerste nieuwe dingen ervaren. Dus willen we die doelgroep blijven bedienen, dan zullen we keer op keer, elke dag opnieuw, tijd en energie vrij moeten maken voor innovatie. Hoe lastig dat soms ook is!
Hoe heb jij tijd en energie voor innovatie georganiseerd? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten