-0515-442328-

donderdag 13 september 2018

een leven lang spelen

Gisteravond mocht ik een workshop volgen van o.a. Gerard Duursma, online marketeer en trendwatcher. Hij hield vooral een groot pleidooi om een leven lang te gaan spelen. Omring je met de jeugd, dat is de enige manier hoe je je speelsheid, je onbevangenheid als talent kan blijven managen.

Voor mij, moeder van vijf en oma van twee is dat niet heel erg moeilijk. Bovendien werken wij al intensief samen met stagiaires op onze camping sinds 1994, dus al bijna 25 jaar! Ik ben het roerend met Gerard eens. Kinderen en jongvolwassenen stellen vaak betere vragen, brengen een hoop nieuwe kennis mee en omdat zij de toekomst zijn, geven ze je makkelijk een inkijkje in de toekomst. En aangezien we als organisatie graag toekomst bestendig willen zijn en blijven, is dat echt een wezenlijk aspect van het ondernemen. Ik merk al verschil tussen de manier waarop Michiel (24), Maurits (16) en Hidde (8) spelen met nieuwe technologieën. Je zou zeggen, 8 jaar verschil, dat valt toch reuze mee?
Nee, dat valt niet mee! Zo spreken Maurits en Hidde graag tegen de technologie, terwijl Michiel het graag intypt.
De kinderen vertellen me waar ze naar uitkijken (de presentatie van Apple gister avond) of ze laten me de video zien van Casey Neistat die achter een auto, op skies door de besneeuwde straten van New York wordt getrokken. Ze sparen voor de nieuwste snufjes en mooie camera's en weten in mum van tijd hoe ze die moeten gebruiken. Daar waar ik nog voorzichtig de gebruiksaanwijzing probeer door te akkeren, hebben zij al lang van alles getest!
Ik ben het dan ook roerend eens met Gerard, organiseer regelmatig veel kinderen om je heen, ga met ze spelen. De kans is groot dat je dan in ieder geval weet wat er allemaal op de wereld te koop is. Dat is al heel wat. En wie weet kan een van die kids je dan weer helpen bij het toepassen van die nieuwe technologie.
Ik ben benieuwd, hoe zorg jij dat je goed op de hoogte blijft en bent met de nieuwste technologieen? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten