-0515-442328-

maandag 15 juni 2015

de natuur meubels laten maken!

Hoe maak je een echte, spraakmakende stoel die telkens weer anders is? Die van naturen daar sterk is waar je die sterkte nodig hebt? Juist, dan laat je die door de natuur zelf maken.

Ik vind deze gedachtegang wel het meest inspirerend,  van wat ik tijdens het koplopers duurzaamheid heb gehoord. Deze man wilde stoelen maken, uitgaande van de kracht van de natuur. Hij heeft nagedacht hoe je een boom zo kan laten groeien, opdat hij de vorm heeft gekregen van een stoel. De boom wordt tijdens zijn groei, door mallen in allerlei bochten gedwongen en zo kan het dat er een stoel van een boom groeit! Niks chemische verbindingen, niks geen extra vervoer naar zagerijen, timmerateliers enz. Door dichter bij je ontwerpwens te gaan zitten, ik wil een stoel die ik van een boom wil maken. Alle andere processen streep ik daar tussen weg, dan blijft over......terug naar de natuur!
Wat kan ik met dat principe? Ik heb er nog even voor nodig, het borrelt in mijn brein. Vaak komt dan plots een idee op een onverwacht moment. Als ik bijna slaap, als ik alleen door een duffe polder rij in de auto of als ik in een warm bad met een maskertje op mijn gezicht lig. Dat zijn de momenten voor mij om de betere ideeen voor onze camping te krijgen.
Je hoort een idee, probeert de gedachte erachter, de essentie ervan te vinden om vanuit die context zelf tot nieuwe ideeen te kunnen komen. Dat hebben we nodig om zo constant te kunnen blijven schaven aan onze producten en diensten. Want zoiets simpels als een stoel, die hebben we altijd nodig. En het kan altijd nog beter, mooier. Wil je overleven als bedrijf dan zal je constant moeten blijven werken aan vernieuwing!

Wat kan jij morgen doen om je product zo te produceren zodat er bijna geen schakels in het proces meer zitten? Ik ben benieuwd of jij ook de kracht van de natuur beter kan benutten. Laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten