-0515-442328-

donderdag 11 juni 2015

hoe overtuig ik mijzelf?

Verantwoorde organisaties bestaan niet, wel verantwoorde mensen. Ik zit bij het koplopers congres duurzaamheid om weer even op scherp te worden gezet. Er zijn mooie sprekers zoals Roel van de Triodos bank. Want ik weet ook dat we nooit klaar zijn met ons verder te ontwikkelen. Maar wel volgens onze kernwaarden: Vernieuwend, Anders, Mvo en Persoonlijke aandacht. Dus een dergelijke bijeenkomst helpt me daar heel goed bij.

Me even vrij maken van de waan van de dag. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe inzichten krijgen maar ook weer opnieuw nadenken hoe we onze kernwaarden nog verder kunnen ontwikkelen. Want misschien doen we het dan al wel redelijk goed, maar het kan altijd beter. Het bezoeken van dergelijke bijeenkomsten helpt me ook om nog eens even goed na te denken over ons verhaal, het verhaal van Watersportcamping Heeg. Kunnen we nog steeds staan achter ons verhaal? We hebben al heel wat jaren onze camping, en zoals de camping is ontwikkeld in de loop der jaren, zo is ook het verhaal van de camping gegroeid. Als een olieverf schilderij, laagje voor laagje. Dat verhaal dat komt voort uit onze passie voor onze camping en onze visie over waar we met onze camping naartoe willen. Dat verhaal, de visie, die zul je op gezette tijden nog eens zelf moeten herijken met je passie. Want zonder passie ka je niet ondernemen. Zonder passie je werk doen is overleven met een grote kans op verdringing! Heb ik nog wel passie voor onze camping? Man o man, werkelijk, het is het tofste werk dat ik maar kan bedenken. Tuurlijk doe ik al en toe ook van die klusjes waar ik echt een hekel aan heb, zoals dv. de kilometer registratie van mijn auto ritten. Of wat te denken van zwerfvuil opruimen, gasten die overlast geven en wijzen op hun gedrag. Maar er is zoveel echt leuk werk dat ik doe, die nare dingen, die doe ik ook nog met plezier erbij!
Het verhaal van de camping is nooit af, het is iets dynamisch. Het verhaal past zich net als de camping steeds een beetje aan, het ontwikkeld zich zo, opdat er een goede aansluiting is en blijft met het type gast waarvoor we er willen zijn. Het is hard werken, zeven dagen per week, van s'morgens vroeg tot s ávonds laat. De camping, het is onze grootste hobby! Dus het werken voelt niet als werken. Het voelt als een heerlijk leven, dat is het!
Hoe overtuig jij jezelf? Sta jij nog helemaal achter het verhaal van jouw organisatie? Voelt het ook als een groot feest? ik ben benieuwd naar jouw ervaring, laat je het ons weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten