-0515-442328-

donderdag 18 juni 2015

Moet je groot (met veel geld) zijn, om impact te hebben?

Zeker weten van niet, je weet toch wel hoeveel impact een kleine mug kan hebben! Als we afspreken dat in dit geval impact = aandacht weten te trekken op een positieve wijze, dan hoef je daarvoor zeker niet groot te zijn, je hoeft zeker geen groot budget te hebben. Al wat je nodig hebt is een creatief brein.

Wij hebben nooit de beschikking gehad over enorme budgets voor advertenties, beurzen en noem maar op. Wel hebben we steeds weer opnieuw projecten opgestart waarmee we in staat zouden kunnen zijn om publiciteit te kunnen genereren. Projecten met een hoge nieuwswaarden en die aansprekend zijn voor onze doelgroep, twee vliegen in een klap (of moet ik zeggen, twee muggen in een klap). Want hoe leuk is het om te zien dat de doelgroep waar je je op richt echt geniet! En hoe tof is het wanneer er door de nieuwsberichten meer mensen weten van je bestaan? Nu ben ik nog opzoek voor een project naar een dode zeehond. Misschien heb jij connecties die me hierbij van dienst kunnen zijn? Het zit namelijk zo, als ik nu een dode zeehond heb, dan wil ik die stiekem, s 'nachts bij onze camping in de rietkraag leggen. Natuurlijk mag niemand dit weten, alleen jij en ik. Ik weet zeker dat die zeehond ooit wordt gevonden door een van onze gasten. Liefst wordt het dan natuurlijk niet bij mij gemeld, maar bij een van onze medewerkers die dat hulp gaat inroepen. Het zal dan niet lang duren voordat de politie hier zal komen, maar vast en zeker ook het journaal, de nationale kranten en noem maar op.
Heel toevallig wappert er op de achtergrond een vlag met daarop het logo van onze camping. Wanneer we geluk hebben dan wordt onze naam nog eens genoemd. De zeehond blijft dagen lang nieuws, omdat het voor iedereen een mysterie is hoe het beest daar helemaal naartoe is gezwommen.

Het lijkt een zwam verhaal, maar weet je nog hoelang de wolf die aangereden in de polder langs de weg lag, ons nieuws domineerde? Dus, mocht je mij aan een dode zeehond kunnen helpen, wil je het mij stiekem vertellen? Ik ben benieuwd naar je reactie! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten