-0515-442328-

dinsdag 16 juni 2015

wie moet je in de watten leggen?

Ik heb al eerder blogjes geschreven over het blij maken van onze gasten. We kunnen nooit iedereen blij maken, maar we willen natuurlijk wel steeds meer gasten blij kunnen maken. Maar iedereen in de watten leggen kan niet. Niet omdat we daarvoor het budget hebben, maar ook niet omdat wanneer we naar iedereen luisteren, we een saaie, doorsnee camping zouden ontwikkelen. We hebben dus gekozen voor een heel specifieke (niche) markt.

Als het druk is, hebben we heel veel gasten, en we kunnen nu eenmaal onze tijd en energie maar een keertje inzetten. Op wie moet je je dus vooral focussen om in de watten te leggen? Op die gasten die ons overal en ergens willen aanbevelen, die zorgen voor onze mond tot mond reclame! Dat zijn ook de gasten die je vleugels geven en hun dankbaarheid tonen. Ook je medewerkers zullen juist van dit soort gasten meer genieten en blij worden. Uiteindelijk is een gast die mond tot mond reclame voor je maakt, de kers op de taart. Ze geven de waardering voor je werk. Het zijn ook de gasten die met je mee denken, hoe je het nog toffer kan maken op je bedrijf. En juist deze mensen in de watten leggen, voelt voor iedereen heerlijk. Want het is leuk om mensen te mogen verwennen en extra blij te mogen maken. Het is fijn om je waardering voor hun promotiewerk te kunnen geven.

Dus mocht je niet weten waar te beginnen met het in de watten leggen van bepaalde gasten, bedenk dan wie je grootste promotors zijn, want die verdienen het niet alleen om in de watten te worden gelegd, die zullen zeker ook laten merken hoe dankbaar ze zijn! En daarmee zorg je voor en blije gasten en blije medewerkers!
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten