-0515-442328-

vrijdag 12 juni 2015

hoe laat je zien dat je duurzaam bezig bent, wat is je verhaal?

Alleen met een keurmerkje van "ik ben duurzaam bezig" ben je er nog niet. Ik persoonlijk ben nauwelijks gericht op keurmerken, het doet me niet zoveel. Immers, in de media zie je het ene "schandaal" na het andere over voedsel, keurmerken die niet eens bestaan en noem maar op. Je duurzaam doen moet voelbaar zijn.

Maar dat valt zo een, twee, drie nog niet zo mee....Dan zien we de sheet van Tony. We hoeven nog maar een klein deel van deze typische reep te zien, of de hele zaal herkent het merk. Het verhaal er achter kent ook vrijwel iedereen. De reep is in oneerlijke segmenten opgedeeld; DE WERELD IS OOK NIET EERLIJK!
Een mooi voorbeeld hoe je je drijfveren kunt vertalen in zichtbare en herkenbare product aanpassingen. Ik snap wat er wordt bedoeld, je verhaal door leefbaar, voelbaar maken in je producten en diensten. Het houdt me alweer twee dagen bezig. En daar ligt dan weer de kloe. Je kunt wel naar allerhande congressen en workshops gaan, maar als je de vertaling niet kan maken......
Wat is de drijfveer van onze camping om Maatschappelijk Verantwoord te ondernemen? Ik kom niet heel veel verder dan dat ik wens dat ook mijn achter kleinkinderen nog een (h)eerlijke toekomst op deze aarde zullen hebben. Een heel wat kleinere ambitie dan dat ik de wereld beter wil laten verdelen. Hoewel....als alles wat eerlijker verdeeld zou worden, zouden er niet zoveel mensen op drift hoeven, zouden we niet zoveel oorlogen hebben, zouden er meer planten en dieren zijn. Dan hoeven we minder wakker te liggen door het knagend besef dat wij het verdomde goed hebben, maar wel ten koste van heel veel andere mensen en dieren.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, gewoon omdat we de wereld net iets mooier willen achter laten dan dat wij hem aantroffen. Omdat ook wij graag daarin een (bescheiden) verschil willen maken. Omdat we ons verantwoordelijk voelen om het goede te doen.
En ja, ook wij maken fouten, elke dag weer opnieuw, maar we leren wel van onze fouten!
Wat fijn dat je bij congressen en in gesprekken er soms achter komt dat je onbewust heel wat fout hebt gedaan, dan kan je daar ook weer aan werken om het goede te gaan doen. Nu weet ik dat we ons verhaal door moeten trekken, voelbaar maken in onze producten, HOE? Dat weten we nog niet, misschien heb jij een idee? Wees welkom, Watersportcamping Heeg, de polletjes.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten