-0515-442328-

dinsdag 23 juni 2015

midzomerfestival Healing Garden, wat zien we daar?

Judith mocht het midzomerfestival Healing Garden meemaken. Waarom, omdat we graag steeds maar weer willen blijven kijken waar onze doelgroep gek op is! Om te kijken en ervaren waar het in de toekomst mogelijk naartoe gaat. Van een beleveniseconomie naar een betekenisvolle economie, maar hoe gaaf je daar nu handen en voeten aan?
Bij dit festival zijn ze daarin heel goed geslaagd!

Judith parkeerde haar auto op het parkeerterrein, ze waren aangekomen. Een drukke en volle werkdag had ze achter de rug, vooral deze laatste dag, vrijdag, was een pittige dag geweest. Ze had s'morgens vroeg al Hidde bij haar opa en oma gebracht. Dus voor dag en dauw was haar dag al begonnen om vervolgens een pittige masterclass te volgen bij Nijenrode. Hersenen laten kragen op hoog niveau zeg maar! Ze had het tof gehad, maar in de autorit naar dit midzomerfestival was haar brein nog steeds overuren aan het maken. Ze moest nog wel even 180"draaien van hoofd naar hart. Dat wordt nog wat, ze liep naar de richting van het midzomerfestival Healing Garden.
Ik liep over een slingerend paadje, en om de zoveel tijd stond er een vrolijke vlag te wapperen in een nog vrolijker kleurtje dat de vorige vlag. Zou daar om de bocht het zijn? Ik zag nog niks, weer een bochtje aan het einde te zien. Af en toe rook ik een kruidig luchtje, de klanken waren prikkelend en langzaam maar zeker kwam ik dichter en dichter bij het festival.
Ik krijg een berichtje van Sven op mijn telefoon dat hij er ook al is, en ik loop terug naar het parkeer terrein. Gek dat de weg terug zoveel langer lijkt.....Komt dat nu omdat ik alle verrassingen van het weggetje al ken. Ik zie Sven en hij ziet er moe uit, een wit weggetrokken koppie. We lopen naar de ingang, Hidde, onze zoon van vijf huppelt en danst door het avontuurlijke paadje. Hij is helemaal opgewonden en stuitert van de energie, hij is er klaar voor!
Dan roept hij naar me, "mama, wat staat hier?" en met zijn vingertje wijst hij een prachtige, inspirerende tekst. Sven en ik kijken elkaar aan en denken beide, wow!
Hidde wordt welkom geheten en krijgt een reinigingsritueel met salie. Hij geniet van dit voor hem totaal ongewone ritueel en kijkt gelukzalig! Wat gebeurt hier?
Hij ondergaat het ritueel en geniet echt, wat mooi om te zien! Sven en ik willen eigenlijk snel ons tentje opbouwen. We hebben een prachtplek gekregen aan het strand, maar daarvoor zullen we wel langs allerhande "winkeltjes" moeten lopen. Sieraden, zeepjes en zelfs kleding was er allemaal te koop! Daarna liepen we over het terrein waar alle workshops zich zouden gaan afspelen, van wellness tot kinderyoga, van klankschalen tot techno muziek. Er lagen allemaal hooibalen waarop kinderen aan het spelen waren. We bouwen onze tentje op en merken al rap dat het luchtbed dat we aan het opblazen, lek is. Nu was ik toch redelijk georganiseerd van huis gegaan maar lijm heb ik niet meegenomen. Sven komt met wat biertjes, brie en chips aanzetten. Eerst maar even lekker wat genieten. Toch blijft dat luchtbed in mijn hoofd knagen. Gelukkig raken we aan de praat met een lieve mevrouw uit Groningen die ons haar luchtbed wil lenen. Ze had er eentje extra mee voor noodgevallen, hoe lief!
En dat is nu precies de sfeer die we het hele weekend hebben mogen meemaken!
Met veel aandacht voor alles en iedereen om je heen. Een echt onderdeel mogen zijn van het ecosysteem. Alle zintuigen werden geprikkeld, en je hart werd telkens weer door alles en iedereen om je heen beraakt! Hoe knap is dat om een festival te organiseren waarbij de eigen gasten ook een sterk en groot onderdeel zijn van de waarde toevoeging voor elk ander individu!
Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt de moeite waard is om volgende keer naar dit event te gaan, deze ervaring zou je zelf moeten vertalen naar je eigen organisatie! Genoeg stof tot nadenken weer! Laten we beginnen met het aanplanten van salieplantjes!
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom!
De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten