-0515-442328-

vrijdag 21 augustus 2015

elke mislukking brengt me dichter bij mijn ideaal

Ons ideaal, een plek creeren waar je je accu goed kan opladen, die je energie en ideeen heeft gegeven zodat je na je vakantie weer vol aan de bak kan! Zo'n plek waar je al heimwee naar hebt gekregen, nog voordat je er bent! Zo'n camping willen we worden. Niet zo gek dus dat toen Erik Scarcia ons aanspoorde om TEDxHeech te gaan ontwikkelen.

Er was niet zo heel veel voor nodig om ons over te halen om vol enthousiasme met dit idee aan de bak te gaan. We tuigden een energiek team op en we koppelde een thema aan onze TEDxHeech, negentig graden. Vanuit een ander perspectief, kijken naar de dingen. Prachtige sprekers hadden we bereid gevonden om een TED talk te verzorgen, we hadden sponsoren, een draaiboek en ......Helaas bleek een paar weken voor aanvang dat de hoofdsponsor zich (moest) terugtrekken. Wat konden we doen? Helaas moesten we de hele TEDxHeech afblazen. Tientallen, misschien wel honderden uren hebben Erik en ik erin gestoken en dan moet je het enthousiaste team, de sprekers en de andere sponsoren het afmelden......Ik ben er echt een paar dagen ziek van geweest. Maar wat heb ik er een hoop van geleerd! Het organiseren was een groot feest, het is zo'n complex event dat op zo'n hoog niveau neergezet moet worden. Want je kunt de beste sprekers in huis hebben, maar ook de regie van de filmregistratie, de catering, de boekhouding, alles moet echt tip top in orde zijn. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, ik heb mensen in een andere functie leren kennen. Het was spannend, maar het ging mis. Toch heeft deze ervaring me weer net iets dichter bij mijn ideaal gebracht. Ik had er een paar weken voor nodig om dat weer te beseffen. Want mislukkingen voelen toch niet direct als een feestje voor me.
Ook van Erik weet ik dat hij nog steeds graag betrokken is bij en onze camping en bij TED. Ikzelf zit nu in het scouting team van TEDxFryslan. Want mijn ervaringen van TEDxHeech, kan ik weer goed gebruiken bij TEDxFryslan. Zo zie je maar, ook hier lukt lang niet alles, en dat is maar goed ook!
Wanneer mislukte er bij jou iets voor het laatst? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten