-0515-442328-

maandag 17 augustus 2015

Hoe weet ik dat deze camping (dagatractie, hotel, bungalowpark enz. enz.) mij een fijne vakantie biedt?

Een potentiele gast heeft met best wel wat problemen te maken. Neem nu alleen al de keuze stress! Waar zal ik dit jaar heen gaan? Zorg er dan voor dat je hem helpt bij het kunnen kiezen.

Hoe kan je hem helpen? Je zou een rijtje met daarin de top vijf usp kunnen plaatsen. Je kunt beelden laten zien waaruit je positionering blijkt. Je kunt video's laten zien. Er zijn dus genoeg tools die je kunt inzetten om de keuze stress tot een minimum te beperken. Zorg er dan vooral voor dat je met deze tools, met deze gekozen kanalen en middelen, dat je de potentiele gast ook echt een handvat geeft waardoor hij kan gaan kiezen. Onlangs kreeg ik een camping onder de aandacht waar bejaarden verboden waren. Je kunt en mag er van alles van vinden, maar een duidelijke positionering is het zeker! Ook Corendon heeft het over vakanties met of zonder kinderen. Juist wanneer je op vakantie gaat, is de keuze stress groot! Want hoe weet je nu of je de juiste camping, de juiste dagatractie of bungalowpark te pakken hebt? En je vakantie heb je niet iedere dag, laat staan het budget voor je vakantie. Dus wil je wel echt het gevoel hebben dat je goed zit. Je kunt de potentiele gast helpen door misschien nog explicieter te zijn in je waarden en normen te laten zien. Door te laten zien voor welke doelgroep je vooral wil zijn (wel of geen kinderen, wel of geen bejaarden enz.) Hoe duidelijker je bent in voor wie je er wel of juist niet bent, hoe makkelijker je het je potentiele gast maakt waarom die juist wel of juist niet voor jou moet gaan kiezen.
Zorg dat je er niet voor iedereen bent. Want organisaties die zich op iedereen richten, zijn voor niemand interessant!
Los de keuze stress op voor je potentiele gast, en hij weet of hij nu juist wel of niet moet kiezen voor je. Wij hebben het over dat we geen slagboom hebben, we zijn geen vakantie getto. We hebben geen animatie, geen verkleed konijn, onze gasten willen vooral doen waar ze zelf zin in hebben. We hebben geen wifi, iemand die op wifi zit, die is geestelijk aan het vreemdgaan. Die is geestelijk niet meer in het hier en nu maar elders met zijn koppie!
Dat zijn voorbeelden van onze magneet. Of we stoten er mensen mee af, of we trekken ze juist aan. Het helpt de potentiele gast om snel een keuze te kunnen maken. Ik ben benieuwd wat jouw ultieme gasten magneet is? Hoe stoot je potentiele gasten af en trek je weer een andere groep juist aan?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

1 opmerking:

  1. Een konijn kleren aantrekken is ook wel zielig ! Jammer dat flopsie er niet meer is, verkleed of niet hij hoorde bij de camping

    BeantwoordenVerwijderen