-0515-442328-

maandag 26 september 2016

hands-on

De periode van veelvuldig op de receptie zitten is voorlopig voorbij. De winterslaap komt eraan en dat betekent dat ik meer dan in de zomerperiode mijn handen mag laten wapperen. En ook dat is weer heerlijk!

Na al die maanden vol in de weer met onze kamperende gasten te zijn, mogen we nu weer even lekker "zen" worden en ga ik meer mijn handen laten wapperen. De winterperiode kenmerkt zich voor ons door handen laten wapperen, ontwikkelen van creatieve projecten en het aanhalen van de banden met onze vrienden en familie. Het hele jaar is de gast wel in beeld, maar we hebben fysiek vrijwel geen contact even. En ook dat is fijn na hele lange weken, zeven dagen per week in dienst staan van die gast. Het is even klaar, nu is het behalve me time, de tijd om alle verhalen, alle opmerkingen te verwerken in hoe we onze camping nog beter laten aansluiten bij onze gast. Naast het gebruikelijke onderhoud, gaan we nu ook weer aan de slag met nieuwe projecten. Het is juist die afwisseling in seizoenen die mijn werk zo buitengewoon prettig maakt. Nu even me uitleven met heggenschaar, met een pot verf of schoonmaakdoeken. Op het eind van de dag de lui geworden spieren weer even goed voelen. Zien dat je echt wat hebt gedaan dat er toe doet. Dat geeft me weer een kick! Natuurlijk is het fijn om van onze gasten te horen dat ze zo'n fijne vakantie hebben gehad. Maar het is ook even fijn om even zonder die gast te zijn, gewoon even verstand op nul en lekker klooien. Man o man wat heb ik weer veel lieve mensen gesproken. Wat heb ik weer veel nieuwe ideeen door hen opgedaan. Nu is het even tijd om hands on bezig te zijn. Om zelf weer even op adem te komen. Niet door niets te doen (veel mensen denken nog steeds dat we tijdens onze winterslaap maar weinig doen, ze zijn altijd verbaasd wanneer ze horen dat we toch nog altijd 40 uur per week aan de bak zijn). Maar juist door matig intensief fysiek bezig te zijn. Juist door zo snel de effecten van je inspanningen te kunnen ervaren. Want zodra ik weer op strategisch (bureau-)niveau bezig ben, zijn mijn inspanningen maar moeilijk op korte termijn te duiden. En straks, aan het einde van onze winterslaap, man wat verlang ik dan weer naar onze gasten en de contacten met hen.

Maar voor nu, mag ik voorlopig lekker vaak mijn handen laten wapperen. En het grote geluk, ik mag zelf bepalen of ik vandaag juist wat meer zin heb om met een zaag aan de slag te gaan of met een kwast! Wanneer had jij een hands on momentje? Ik ben benieuwd, wees welkom!
De polletjes, Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten