-0515-442328-

woensdag 7 september 2016

in elkaars kielzog mee

Mijn broer zei het altijd al net voor zeilwedstrijden: Als je niet de beste bent, dan moet je gewoon gaan varen achter de beste! De beste die heeft de meest ideale route, die heeft een goed tempo, die weet waar de wind zit. En die weet waar die de ideale bocht moet maken. Bovendien, zit je mee in zijn vaarwater, dat betekent heel wat minder weerstand!

Toen ik net begon met grassprieten verhuren, ging ik regelmatig praten en kijken bij collega's die het al veel langer deden en.......die het buitengewoon succesvol deden. Wat zij deden, gingen we ook doen! Werkte zij met een bepaald boeking systeem, gingen wij dat ook aanschaffen. Hadden zij een bepaalde leverancier voor afvalverwerking, gingen wij daar ook naartoe. We hebben veel geleerd van onze collega's. Ze hebben ons veel kennis en ervaring meegegeven. We voeren als het ware mee in hun kielzog en leerde zo, al doende, te zien wat zij ook zagen. Het is niet alleen leerzaam, het is ook veel gezelliger. We hadden vooral in de begintijd een soort buddy aan onze collega's. Heel fijn om te horen hoe zij met bepaalde zaken omgingen. Omdat je in hetzelfde schuitje zit, begrijp je elkaar veel sneller! En als ondernemer is zoiets natuurlijk altijd heel fijn. Je bent heel vaak toch maar een eenling die niet altijd met ander kan praten over bepaalde zaken. Ook dan is het fijn om zo'n soort buddy te hebben.
Nu is onze Michiel de 11stedenSUPtocht aan het varen. En ook hier zie ik dat hij heerlijk zich optrekt aan iemand die net wat sterker is dan hij zelf. In ieder geval, op dat moment! Het zou ook zomaar kunnen dat ze elkaar afwisselen, dat weet ik niet. Ik heb maar even op een paar stukjes langs de route kunnen kijken natuurlijk. Online is hij helemaal te volgen via: deze link Michiel is nr. 36!

Leuk is het om te zien hoe snel hij gaat, waar hij is op de route en wie er bij hem in de buurt varen. Zo kan je makkelijk en eenvoudig bekijken hoe laat hij ongeveer waar zal zijn, zodoende kon ik even naar Sneek, vijf minuten voordat hij daar aankwam was ik er. Met de camera in de hand. En zo kon ik ook zien, dat hij het goed had met zijn maatje!
Wanneer liftte jij mee in het kielzog van een betere? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
 https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten