-0515-442328-

woensdag 28 september 2016

de klus voor je gasten klaren

Ik zit naast haar, bij mijn kapper. Ze heeft een zaak in design meubelen. Ik heb haar toevallig wel eens op onze camping ontmoet......grappig. En al snel hebben we het over het veranderende gedrag van onze gasten.

Het enige dat we hoeven te doen, is de klus voor onze gasten te klaren. En waar wij het over onze gasten hebben heeft zij het over klanten. We ontzorgen ze, we bieden ze precies dat wat ze wensen, en dan ook nog voor een redelijke prijs. Maar hoe laat je in de etalage het verschil nu zien? De klant van vandaag wil zijn nieuwe meubel kunnen voelen, zien en er op en aan zitten. Dan kijkt hij al snel waar hij dit product elders goedkoper kan vinden......En als hij nog niet is overtuigd van je extra toegevoegde waarde of jouw grote gun factor, dan is hij weg! Een andere, veranderende trend in het gedrag is, dat de klant steeds maar weer zijn beslissing uitstelt en maar aan het mailen en vragen blijft. En steeds maar weer moet je even lief, begripvol alle mailtjes blijven beantwoorden. Ik herken veel in wat ze zegt. Ook wij hebben steeds meer te maken met mensen die liever mailen dan bellen. En aangezien je niet zo efficient als bij de telefoon de dialoog kan blijven voeren met de mail, hebben we soms wel meer dan tien(!!!) keer naar een gast gemaild. Werkelijk waar, en dan gaat het lang niet altijd over een dikke groepsboeking van duizenden euro's.
We moeten heel wat meer doen om onze potentiele gast aan ons te binden. Ze staan al lang niet meer zomaar op onze stoep te wachten tot ze aan de beurt zijn. En toch ....hoe kan het dat een event als Into The Great Wide Open in fracties van minuten is uitverkocht? Hoe zorgen we ervoor dat en onze gunfactor hoog is, en dat we dermate uniek zijn, dat er een enorme schaarste is waarin we voorzien? En dan ook graag met een grote merkaandacht onder precies die soort gasten die we wensen.
Nee makkelijk is het vandaag de dag niet, maar leuk is het nog steeds wel, heel erg leuk! Want wie wil nu niet heel veel toffe kamperende mensen ontmoeten en ze blij maken? Wie wil er nu niet van betekenis zijn door de problemen voor lieve mensen te kunnen oplossen? En, geen dag hetzelfde, geen dag is het saai! Dan wil je wel door blijven werken tot je 75ste, als het je gegeven is toch?
Ik ben benieuwd naar je reactie, wanneer klaar jij de klus voor je klant als beste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten