-0515-442328-

woensdag 14 september 2016

je verhaal sterk vertellen, het is een vak apart!

Tuurlijk hebben we een verhaal. Een bijzonder verhaal, een authentiek verhaal. We staan voor de volle honderd procent achter ons verhaal. Maar hoe schrijf je nu zo je verhaal, opdat het een sterk verhaal is. Een verhaal waarin niet alleen wij geloven, maar ook onze (potentiele) gasten?

En daar zit het hem dan in. Ik heb mooie boeken in onze boekenkast staan over hoe je je corporate story kan schrijven. Waarom je het zou moeten doen. Ik weet, we moeten het gaan schrijven. Want no story, no glory schreef ik al eerder. Kijk die kleine blogjes, die lopen als vanzelf uit mijn vingers. Maar dit......ik zit er eigenlijk al jaren tegenaan te hikken. Het verhaal van onze camping, over bij ons kamperen. Ik schuif het voor me uit, ik probeer het over te dragen als opdracht voor een afstudeerstagiaire, maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet. Ik probeer na te gaan wat het nu zo moeilijk maakt. Het is een enthousiast verhaal, we doen het met hart en ziel, onze camping. Met ons hele gezin werken en denken we elke dag aan onze camping. Het is voor ons een manier van leven. De camping is als zuurstof voor ons. Zonder zuurstof, geen warm vuurtje zal ik maar zeggen. Het onderwerp, camping, is natuurlijk ook een heel leuk en vrolijk onderwerp. Sterker nog, er hangt een hoop romantiek omheen. Iedereen die vindt wat van het runnen van een camping. Dat is net zo als bij een restaurant. Iedereen denkt ook dat ie het ook wel even kan doen. En ook wij hebben heel wat fouten gemaakt. Dat is vervelend maar tegelijkertijd ook heel erg leerzaam! We zijn niet bang om fouten te maken. Als je wilt dat je gasten van je verhaal houden, moet je vol zelfvertrouwen van je eigen verhaal houden.
Maar om dat verhaal nu sterk op te schrijven, dat lukt me steeds maar niet. Het zit hem in de eenvoud. Waar moet ik beginnen met ons verhaal te vertellen? Hoe hou ik het kort en bondig, er is zoveel te vertellen.....
Ons verhaal sterk vertellen, het is een vak apart. Misschien moet ik het niet zelf willen gaan schrijven, misschien moet ik dit gewoon aan echte experts over laten. Hoe heb je verhaal eigenlijk geschreven? We zijn heel benieuwd, misschien heb je een goede tip voor ons?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten