-0515-442328-

woensdag 10 januari 2018

the ♥ of your strategy

Gister heb ik heel wat mooie presentaties mogen bijwonen tijdens de vakantiebeurs/vakdag. En als er iets was dat me opviel aan de trends binnen de van de presentaties, dan was het wel dat technologie meer en meer ingezet zal worden, om de menselijke maat, maat werk, duurzaamheid en betekenisvol je organisatie te laten acteren. 

En natuurlijk begint het dan allemaal met: "Wie is je gast?" Je gast is het uitgangspunt van alles wat je doet voor hem. Om van waarde voor hem te kunnen zijn. Nick Hall gaf aan dat je direct daarna zou moeten gaan kijken naar:
  • Wie zijn je droomgasten (ambassadeurs)
  • Wie zijn je story tellers?
  • Wie zijn je influencers
Zij gaan je vertellen en helpen hoe je je product kunt vermarkten. Nu komt het juist goed uit om dat nog even goed helder voor mijn geest te krijgen. Overmorgen heb ik weer een afspraak met de mensen waarmee we een nieuw product voor onze camping aan het ontwikkelen ben. Het product moet natuurlijk conceptueel worden ontwikkeld, zodat we een goede marktintroductie hebben. Welke beleving willen we onze potentiele gasten van dit concept meegeven? Welke digitale beleving willen we ze meegeven? Hoe ziet dat er op hun mobieltje eruit? Hoe zorgen we dat we alles precies op hun juiste moment aanwezig zijn? Hoe willen de gasten zich voelen tijdens hun ervaring. Wat zouden we willen dat er in de reviews zou staan? Wanneer hebben onze gasten een geweldige ervaring gehad?

En weet dan, klaar ben je nooit. Je kunt misschien wel goed op weg zijn, maar klaar, dat ben je nooit!
Voor nu ben ik nog even helemaal aan het na-stuiteren. Want niet alleen de presentaties waren inspirerend, ook de mensen die ik heb ontmoet, de verhalen van hen. Vandaag heb ik me (moeten) overgeven aan het voorbereiden op overmorgen. En een beetje aan de waan van de dag. Want je kunt je voorstellen dat na een lange dag weg, er alweer genoeg dingen op me liggen te wachten. Alleen al de mail, gemiste telefoontjes en een spontane bezoeker die me wilde spreken. toch is het weer goed om ook weer even alle (nieuwe) kennis en inspiratie tot je te laten komen. Het houd me scherp! Het maakt weer dat ik niet het nieuwe product (allemaal duurzame tenten) maar het hart van de strategie prominent heb. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten