-0515-442328-

zaterdag 7 juli 2018

analyse en besluitvorming staan boven creativiteit

Er zijn verschillende wijzes waarop je uitdagingen, vraagstukken of zo je wilt, problemen kunt oplossen. We zijn hier in de westerse wereld gewend om alles zo veel mogelijk op te lossen door eerst eens even goed te analyseren wat de oorzaak is van het probleem. Of door het op te lossen door besluitvorming. Waarbij uit verschillende opties, elk met hun voor en nadelen, waaruit managers een (politieke) keuze maken. Maar wat nu als je probleem bv. is, dat alle producten te saai voor woorden zijn?

Wil je de jeugd laten gaan kamperen dan is er wel heel wat vernieuwing nodig. De huidige producten & diensten sluiten haast niet meer aan bij deze jonge generatie. En wie de jeugd niet meer heeft, heeft die nog wel toekomst? Hoe ziet je bedrijf er over 25 jaar uit? Besta je dan nog wel? En hoe laat je je bedrijf achter voor de volgende generatie?

Om je bedrijf dus toekomst proef te maken, om je bedrijf ook interessant te laten zijn voor de jeugd, is het hard nodig om je producten en diensten aan te passen. Zo dat ze (weer) passen bij je doelgroep. Maar hoe pas je dan je producten aan, wanneer ze juist spannender gemaakt moeten worden, omdat je probleem nu is dat ze op dit moment nog te saai voor woorden zijn? Dat ga je niet oplossen door te analyseren of door besluitvorming. Dat los je op met een hoop creativiteit!

Dan helpt het door te gaan denken als een ontwerper; "Die kijkt nauwelijks naar het probleem, ze stellen het maken van keuzes uit. Dan gaan ze weer terug naar de tekentafel, verbeteren, testen. Gebruiken de ervaringen en feedback van de gebruikers. Zo kom je vaak tot meer nieuwe en verrassende ideeën."
Wil je hier meer over weten, kom onze camping dan bezoeken en hoor wat en hoe wij dat doen op onze camping. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten