-0515-442328-

zondag 15 juli 2018

van storytelling naar story doing

Mensen zijn gek op verhalen. Niet voor niets zegt men wel: "The story you tell, is the product you sell". Dus proberen we daar waar kan, onze producten de context mee te geven in kleine verhaaltjes. Nu gaan we naar een verdiepende fase. Mensen zijn gek op het verhaal achter het concept. Dan zullen we eerst een wezenlijke vraag als eerste moeten beantwoorden;  "Waartoe ben je hier op aarde?"

Wanneer je hierop een helder antwoord hebt, en een heldere bijpassende strategie, dan ben je klaar om met storydoing aan de slag te gaan. Wij zijn er met onze camping om onze gasten te faciliteren met geluksmomenten door te zorgen voor (hernieuwde) energie en inspirerende, buitengewone ervaringen.
Dan past het om bv. een event als Nachtkijkers Filmfestival op de camping te organiseren. Om bijzonder serviesgoed in de chalets te plaatsen van Urban Nature of om een circulair tentenkamp te ontwikkelen.
Eigenlijk kan je zeggen dat je niet kijkt naar je producten, diensten en service en vertel je de verhalen daarover. Bij storydoing ga je kijken wie je bent, waar je voor staat en zoek je daar de producten en diensten bij, die als beste je "zijn" onderschrijven. Je draait het als het ware om. Je zoekt die producten en diensten erbij die het meest krachtige verhalen gaat opleveren. Dat is een prachtig, sturend middel waardoor je vanzelf de meest ambitieuze keuzes gaat maken.
Ik zeg altijd, laten we die dingen kiezen, waarmee we bij wijze van spreken bij Mathijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door kunnen komen. De werkelijkheid is helaas nog steeds dat, ondanks de ludieke producten en projecten die we hier hebben gehad, we nog steeds niet bij hem aan tafel hebben mogen schuiven.....
Gelukkig wel in heel wat bladen en ook wel een enkele keer op T.V.
Storydoing, het is net een tandje verdiepender, het dwingt je weer om net wat meer te doen. En juist dat hebben we vooral nodig. Immers, onze gast houdt erg van een onderscheidend merk. Een camping te bezoeken als geen ander!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten