-0515-442328-

zaterdag 28 juli 2018

hit & run

De markt is weer totaal anders. Daar moeten wij niet alleen erg aan wennen, maar onze gasten ook. Kon je een paar jaar geleden nog eenvoudig lastminute bepalen of je je kampeerplaats wel kon boeken. De zeillessen liet je gewoon afhangen van het weer. Staat er morgen wel een prettig zeilerswindje, of waait het teveel of te weinig?

Zo kreeg ik een zeer teleurgestelde mevrouw in de receptie. "Gisteravond vroeg ik nog of ik kon bijboeken, en vandaag is die plek alweer vergeven!" Het huilen stond haar nader, dan het lachen. Dat zijn dan van die momenten, dat ik het echt niet leuk vind om grassprietverhuurder te zijn. Het is niet leuk wanneer je iemand echt moet teleurstellen. Ze kon maar niet begrijpen dat in zo'n korte tijd, "haar" plaats alweer volgeboekt was op onze camping. De volgende ochtend pinde ze haar kampeerplaats. Nog voordat ik daar het printje van had gemaakt, was ze vertrokken. Dat is dan weer een gast, die hier niet snel meer terug zal komen. Onze gasten moeten eraan wennen dat elke vijf minuten, onze planning anders is. Heb je belangstelling en is er een mogelijkheid om die wens te verzilveren, dan moet je dat direct beslissen, om teleurstellingen te voorkomen. Natuurlijk probeer ik in die zin mensen ook direct al mee te geven, dat het de mogelijkheid betreft van dit moment. ik wil de mensen ook niet teveel pushen, maar eigenlijk is het het beste om direct de kansen/mogelijkheden direct te verzilveren. Gasten waren dat niet altijd gewent, omdat het een "kopers-markt" jaren lang is geweest. Vandaag de dag, dan is het devies: Hit & Run.
Gelukkig begrijpen de meeste gasten, dat je nu niet echt je beslissing kan uitstellen. Of ze accepteren het dat ze te lang hebben gewacht en dus nu misgrijpen!
Ik ben benieuwd, hoe zorg jij ervoor dat je gast niet teleurgesteld raakt? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten