-0515-442328-

maandag 30 juli 2018

zoete zomerherinneringen creeren

Heel voorzichtig, met m'n nagels de tere steeltjes klieven, tot er een klein soort "knoopsgaatje" ontstond om het volgende madeliefje doorheen te halen. Welk meisje heeft dat nu niet in de zomer gedaan. Ik maakte de ene ketting na de andere. Iedereen in mijn omgeving kon dan die zomerdag, mijn zelfgemaakte kettingen dragen.

Ik heb er hele zoete zomerherinneringen aan. Precies dat kleine geluk, wil ik ook aan onze jonge camping gasten meegeven. En dan afsluiten met, proef maar, je kan ze ook eten. Madeliefjes smaken wat naar worteltjes en kunnen dan ook prima worden toegevoegd aan een lekkere bak met sla. Staat het ook direct een stukje leuker! Maar op dit moment zijn er op de hele camping vanwege de aanhoudende droogte, geen madeliefjes meer te vinden. Dus dit nostalgische zomer herinnering kan ik nu niet creeren. Maar wat dan wel? Wat voor zomerherinnering zou ik nu kunnen creeren? Met een enorme drukte op de receptie is het lastig om dit zo 1, 2, 3 te bedenken.....
Maar dan, plots, vliegt het idee in mijn hoofd! Natuurlijk, we hebben hier en daar al rijpe rozebottels, daar kan je heerlijke (en super gezonde) jam van maken. Het is even een klusje, maar dan kan je ook heerlijk smullen!
Snel zoek ik de meisjes op, die me vroegen wat er zoal te doen was op de camping. En met veel plezier hadden ze een uurtje later al een klein emmertje vol mooie rode rozebottels geplukt. Natuurlijk wordt dat de lekkerste jam die ze ooit hebben geproeft. En natuurlijk is dat een mooie zoete zomer herinnering, die ze later als ze groot zijn, nog steeds makkelijk kunnen herinneren. met een beetje geluk, weten ze dan nog dat dat op onze camping was. En wie weet, komen ze dan later ook hun kinderen weer laten genieten van de zoete zomer herinnering die zij hier hebben gehad!
Welke zoete zomerherinnering kun  jij je jongste gasten meegeven? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten