-0515-442328-

vrijdag 13 juli 2018

op het podium

Voor TedxFriesland ben ik als scout altijd opzoek naar sprekers. Nu kom ik door mijn werk op de camping met heel wat vrouwen in contact. Ik ga regelmatig naar congressen en ook daar tref ik ook mooie sprekers. Maar het probleem zit hem in het vinden van vrouwelijke sprekers. Want ja, het is moeilijk om vrouwen op het podium te krijgen!

Soms is het heerlijk om te zien dat je niet de enige bent. Zo lees ik nu net in Management Scope dat ook zij echt hun best doen om vrouwen te kunnen interviewen. Er is op hoog niveau (boardroom) al een enorm tekort aan vrouwen. En dan willen de vrouwen die er wel zijn liever niet eens zomaar op het podium. Dat is dus een probleem. Want een inspirerend persoon waarmee je je een beetje kunt identificeren, kan enorm stimulerend werken voor het ontwikkelen en bereiken van je ambities. Het zou dan mooi zijn wanneer er meer (top) vrouwen, dit als hun verantwoordelijkheid zouden zien, andere vrouwen weer weten te inspireren.Zo ontstaan er rolmodellen.

Maar wat jammer dat het overal nog lastig is om vrouwen te vinden die deze rol wel op zich willen nemen. Wat jammer dat er zoveel toffe vrouwen, vooral toch wat in de schaduw willen staan. Gelukkig zijn ze er wel. Dus mocht jij een heel inspirerende vrouw kennen die gerust op het podium kan en wil staan, laat het me weten. Een vrouw a la Daisy Scholten, die zeer gepassioneerd een talk verzorgde over voedselverspilling. Vanuit een positieve insteek, nl: koken met kliekjes is leuk.
Ken jij zo'n vrouw, laat het me weten! Ik kijk uit naar je tips! Groet & glimlach, Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten