-0515-442328-

woensdag 11 juli 2018

hoe beantwoord je de mail?

Bij heel veel organisaties worden mailtjes met een soort automatische piloot beantwoord. Dat gaat met een template waarbij je alleen nog maar de aanhef hoeft aan te passen. Natuurlijk gaat dat lekker snel. Immers de gast van vandaag de dag wil asap natuurlijk wel duidelijkheid. Maar....


 Wij hebben er op onze camping heel bewust voor gekozen om de mail telkens weer opnieuw te typen. Niks geen template, niks geen automatisme. We starten steeds blanco. En elke keer bedenken we wat we in de mail zullen schrijven. Dat is nog niet alles, we zoeken er ook steeds maar weer opnieuw een mooie foto bij, liefst eentje die zo relevant mogelijk is voor onze gast. Dat maakt dat elk mailtje uniek is en persoonlijk. Dat het antwoord echt van een persoon is, voor een persoon. Zo bouwen we een persoonlijke relatie met onze gast. En natuurlijk sluiten we dan ook nooit de mail af met "Vriendelijke Groeten" maar met onze eigen: "Groet & Glimlach".
De mail is een belangrijk moment waarop we vaak een eerste indruk maken. Dan moet die al beter zijn, dan dat men had verwacht. Immers willen wij uitblinken in Gastvriendelijkheid. Die mail moet dus doordrenkt zijn van de persoonlijke aandacht.  Dat gaat niet vanzelf en dat kost altijd wat meer tijd dan dat we zouden werken met een (supersnelle) template. Dus als je kernwaarden de snelste is, dan moet je zeker voor die wijze kiezen. Maar zodra je persoonlijke aandacht belangrijk vindt, dan zou ik niet langer kiezen voor een geautomatiseerd antwoord.
ik ben heel benieuwd, hoe beantwoord jij je mailtjes? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten