Er is veel aandacht voor functionele voordelen van producten, maar gasten kiezen op basis van emotie! De juiste customer experience is de belangrijkste aanjager van groei. Daar ligt een belangrijke taak. Want klopt die gastervaring wel overal in de organisatie?
Snelle impact is van essentieel belang voor onze sector. Maar het valt niet mee om steeds maar weer scherp te zijn en blijven. Daar is ausdauer, tijd en lef voor nodig! En juist dat is lastig voor kleinere organisaties zoals we er zoveel hebben binnen onze sector!
Want werkelijk iedereen binnen de organisatie moet doordrongen zijn van het belang voor de organisatie. De tuinman moet zijn grasmaaimachine even stil willen zetten, om de gast met grote vraagtekens in zijn ogen, aan te spreken of hij wat voor hem zou kunnen betekenen.
Daarvoor heb je gast-inzicht nodig. Dat is er niet zomaar, daar moet je hard aan werken met elkaar!
Want gast-inzicht is immers leidend voor een juiste customer experience!
Daarna ga je kijken hoe marketing waarde creëert voor gasten en ook voor de camping. Welke producten heeft een gast, wat is naar verwachting het eerst volgende product dat een gast gaat afnemen en waarom zou hij dat bij ons gaan doen?
Gastinzichten verzamelen, om die goed terug te vertalen naar de camping. Dat alles om onze gasten, nog meer van onze camping te laten houden!
Gastbehoeftes te dienen en tegelijkertijd kijken naar het gastbelang vanuit maatschappelijk motief. Zo creëren we een camping met een verhaal. Het geeft ons een ziel met bijzondere gastwaarden. Zo geven we de (potentiële) gast een handvat om voor ons te gaan kiezen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten