-0515-442328-

dinsdag 21 mei 2019

want zij gelooft in mij

Je gaat pas wat verkopen, wanneer de koper in je geloofd! Dan moet je wel overtuigend overkomen. Dat kan alleen wanneer je zelf ook geloofd in je eigen product. Vooral wanneer je daar met met hart en ziel aan werkt! En alleen dan kan je het doorzettingsvermogen aan de dag leggen dat je nodig hebt om op te vallen, en op te blijven vallen.

Morgen mag ik aan een groep (beginnende) ondernemers een workshop verzorgen. Ik werd gevraagd omdat ik altijd van die "opmerkelijke marketing"voor onze camping had. Een hele eer, maar is dat dan ook wel zo? En waar blijkt dat dan uit?
Ik probeer een opzetje te maken van mijn presentatie/workshop. Welke modellen hebben me geholpen om goed focus te kunnen houden? En hoe heb ik ze dan ingevuld?
Ik begin met dat marketing gewoon dat doen, waar je gast blij van wordt. Maar eigenlijk kan dat nooit wanneer ikzelf er niet blij van wordt. Dus als eerste, waar wordt ik blij van? En waar worden mijn gasten blij van?
Daarna heb ik het model van de customer journey in de praktijk gebruikt. Waarin willen we de beste zijn? In persoonlijke aandacht geven! Waarin willen we heel erg goed zijn? In een belevenisvolle camping neerzetten!
Daarna ga ik het waardecreatie-model behandelen dat ik ooit zag van de Bedrijfsverloskundige Gydo Thijs. Wat is je kernproduct, wat is je verpakking en hoe lever je persoonlijke aandacht?
En als laatste ga ik de NPS behandelen en hoe wij die gebruiken bij het verbeteren en vernieuwen van onze camping.
Na elk model mogen ze kort even zelf de modellen invullen hoe zij dat doen als ondernemer. Want hoe beter we onze ondernemingen ontwikkelen, hoe meer gasten gaan geloven in je product. We moeten het beter doen en we moeten het beter weten over te brengen. Hoe zorg jij ervoor dat zij in je gelooft? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten