-0515-442328-

donderdag 2 mei 2019

innovatie is investeren in de relevantie van je organisatie op langere termijn!

Waarom zou je willen innoveren? Het kost je immers een hoop geld! Soms beschik je over voldoende geld omdat het aan de executiekant zo goed gaat met je organisatie. Maar vaker zal er niet voldoende financiele ruimte zijn voor de innovaties. Wat er dan gebeurt is dat er vaak heel strak wordt geplant op het benodigde budget en blijft er geen mogelijkheid meer over om een beetje te kunnen falen of experimenteren.

Het gevolg daarvan is dat het steeds maar meer en meer moeilijker gaat worden om enthousiastelingen binnen je organisatie te vinden, die het avontuur aan durven gaan! De angst om te falen bij de innovatie, waardoor die dan ook nog eens niet gaat lukken is groot!
Het is dus belangrijk om een klimaat te gaan scheppen waarbij er voldoende ruimte is om te kunnen innoveren. Daarvoor heb je lef en een hoop creativiteit nodig. Want hoe zorg je er nu voor dat er toch wel voldoende financiele ruimte is? Hoe ga je dat verantwoorden?
Op onze camping zijn we permanent aan het verbeteren en innoveren. Er gaat geen week voorbij dat we ermee bezig zijn. Soms zijn het hele kleine aanpassingen (binnen onze "core business) maar af en toe zijn we ook aan het innoveren op aanpalend niveau (nieuwe producten, diensten, doelgroepen) of zelfs op het transformele niveau (ontwikkelen van totaal nieuwe businessmodellen) Dat de visie en ambitie van onze camping dit toelaat is van groot belang!
Innoveren is een keuze. Een keuze om op de langere termijn relevant te blijven. Maar het is niet altijd een gemakkelijke keuze! Dus, durf te kiezen!
Wanneer heb jij voor het laatst gekozen voor innovatie? En hoe zorgde je dan voor voldoende (financiele) ruimte? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten