-0515-442328-

woensdag 28 november 2012

Denk eerst in hokjes, om daarna in het hart te kunnen beraken

Niet iedereen is hetzelfde, sterker nog jij en ik zijn allebei uniek!
Maar om als organisatie relevante waarde te kunnen creeren moeten we eerst onze doelgroep bepalen.

We delen de markt waarop we ons begeven op in groepjes mensen die dezelfde wensen en behoeften hebben. De Smartagent heeft dat voor onze branche erg goed gedaan. De doelgroepen zijn bepaald op basis van lifestyle. In ons geval, de recreatie in vijf groepen. Daarna heeft de Smartagent een duidelijke omschrijving gegeven van deze doelgroep, hun wensen, behoeften, welke kanalen ze gebruiken enz. Heel erg bruikbaar, praktisch en ik begrijp werkelijk niet dat er zo weinig collega's met dit mooie instrument werken? Want het vormt de basis om je gasten doeltreffend te kunnen beraken in hun hart. Welke organisatie wil nu niet meer van die gasten die echte superpromoters zijn voor de organisatie. Van die gasten die jaren later nog op het verjaardagsfeestje super positief over je vertellen en andere verleiden om voor jou te kiezen? Van die gasten die spontaan met je mee-denken om zo je organisatie nog sterker en beter te maken? Van die gasten waar je energie van krijgt ipv van die droeftoeters?

Want pas als je je gast doeltreffend in het hart hebt beraakt, pas dan is er sprake van een superpromoter.
Wij noemen dat onze droomgasten.
Ben jij onze volgende droomgast? Hoe kunnen wij jou het beste in het hart beraken?
Wij zijn heel benieuwd, Wees welkom, Watersportcamping Heeg, De Polletjes
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten