-0515-442328-

maandag 26 november 2012

leren, werken en meedoen!

Leren, werken en meedoen, dat willen we allemaal. Hierdoor voelen we ons nuttig, nodig voor een gevoel van zingeving. Hoe frustrerend het dan ook is voor mijn afstudeerders. Een groep jonge, enthousiaste mensen die staan te popelen om toe te treden tot de arbeidsmarkt. Hoe kunnen we als organisatie hier wat in betekenen?

Maar het huidige economische klimaat is niet alleen voor hen een bedreiging. Ook groepen studenten waar hun wieg niet in Nederland stond, hebben zo mogelijk een nog groter probleem. Alleen al op hun voor en of achternaam wordt deze groep nog verder achter gesteld. Of wat te denken van de 50 plusser, die nog maar 1% kans maakt op het vinden van een betaalde baan?
Of de zeer kwetsbare groep als mensen met een beperking. Is dit niet de groep mensen met de meeste bedreiging om een betaalde baan te vinden?
Ik denk erover na, maar hoe ik ook denk, ik kom er niet echt uit? Wat kan ik als sociaal bewogen ondernemer doen met een beperkt budget? Welke van de hierboven beschreven groep kunnen we het beste ondersteunen? En zijn dit wel alle groepen van mensen die naarstig opzoek zijn naar een baan en in een kwetsbare situatie begeven?
Of wat kan Watersportcamping Heeg doen om de perspektieven te verbeteren van mensen naar een regulieren baan?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Wees welkom, Watersportcamping Heeg, De Polletjes
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten