Je merkt het zo, of iemand echt geinteresseerd is in jou of niet. Het is o.a. het verschil tussen:
Heeft u een goede reis gehad?
of
Hoe was uw reis?
Dan ben er je er natuurlijk nog niet, maar het is het begin van echte betrokkenheid. Het is het verschil vaak tussen je taken uitvoeren en je werk goed doen.
Je werk doe je bij ons pas goed als je je uiterste best hebt gedaan om een echte dikke glimlach te hebben getoverd op het gezicht van de gasten. Daar doen we het voor, dat is wat we willen.
Laten we als voorbeeld inchecken op de receptie nemen. Je taken vlot en efficient doorlopen is heel vaak niet de beste wijze om je werk goed te doen. Je werk is die glimlach die we willen, je taak is het inchecken.
Als het niet druk is en je merkt dat de gast het prettig vindt om veel informatie te krijgen en persoonlijke aandacht, echte betrokkenheid, dan is er volop tijd voor open vragen.
En dat open vragen stellen niet louter de betrokkenheid naar je gasten illustreerd moge helder zijn! Vanzelf geldt dit ook voor je eigen mede-werkers, stakeholders enz. enz.
Wat zouden wij moeten doen om jou als gast op onze camping te mogen ontvangen?
We zijn benieuwd naar je reactie, laat je het ons weten?
Wees welkom, De poletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten