-0515-442328-

woensdag 27 maart 2013

Er was eens........ofwel de kracht van de dingen met een goed verhaal

Alles heeft een verhaal en marketeers vertellen graag verhalen, maar ik vraag me wel af, hebben goede dingen een verhaal nodig om goed over te kunnen komen?

Story telling, een van de trends die je overal en ergens ziet opduiken. Maar op het moment dat ik een sterk ontwerp zie, een schitterend schilderij of een aandoenlijke sculpture, dan heb ik het hele verhaal er achter niet nodig! Goede dingen, sterke dingen, die vliegen zo regelrecht je hart in, of niet.
Ik geloof veel meer in de kracht van het ontwerp, dan in de kracht van het verhaal. Toch kan ik niet ontkennen dat wanneer ik verdiepende informatie ontvang over het sterke ontwerp, ik er nog meer van ga houden. Kennelijk is er toch iets met dat story telling.
Marieke, onze afstudeerstagiaire is druk in de weer met haar belevingsonderzoek op onze camping. Uit de voorlopige onderzoeksresultaten komt sterk naar boven dat onze nieuwe Beachbar Zimpel, als vernieuwend wordt ervaren, Anders, MVO en voorziet in veel Persoonlijke aandacht. Het VAMP-en dus.
En dat terwijl er nergens een verhaaltje nog geschreven staat dat we daar juist het VAMP-en centraal hebben gesteld bij het ontwerp. Het is gewoon een sterk ontwerp.
Toch gaan we het verhaal erover maken, niet om de Beachbar Zimpel mooier te maken maar om onze gasten te verhalen over het proces, het verhaal erachter.

Wanneer mogen we jou als gast ontvangen om heerlijk op verhaal te komen?
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten